میزان بستری‌های کرونا در استان تهران به مرز ۱۰ هزار نفر رسید

استاندار تهران از تصویب افزایش تخت‌های کرونایی بیمارستان برای بستری حدود ۱۱ هزار بیمار خبر داد و اعلام کرد:‌ میزان مبتلایان و فوتی های کرونا نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش بیماران کرونایی و بستری آنها و همچنین افزایش آمار فوت شدگان ناشی از کرونا نسبت به هفته قبل روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند و نخستین مصوبه امروز این بود که معاونت درمان ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا نسبت به افزایش تخت‌ها برای بیماران کرونایی به ۱۱ هزار تخت اقدام کند.

استاندار تهران تاکید کرد: اقدام مهم بعدی افزایش کلینیک‌های سرپایی در همه بیمارستان‌های استان تهران است که بایستی به میزان دو برابر اضافه شود.

محسنی بندپی گفت: موضوع دیگری که در جلسه امروز به تصویب رسید افزایش کلینیک‌های سرپایی برای ارائه خدمت بود. همچنین در حال حاضر مشکلاتی که دانشگاه‌های ما با آن روبرو هستند نقدینگی و تأمین منابع است. علاوه بر اینکه سازمان‌های بیمه‌گر مثل تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت و نیروهای مسلح مکلف و موظف شدند مطالبات را پرداخت کنند و این مطالبات، مطالبات کارکنان نظام سلامت است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در تأمین داروهای رمدسیویر نیازمند نقدینگی هستند که درخواست ما از دولت و وزارت بهداشت این است که این مطالبات تأمین شود.

استاندار تهران با اشاره با اشاره به تداوم شرایط موجود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش مراکز تجمیعی واکسن به بیش از ۹۰ مرکز هستیم، با توجه به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بالای ۶۰ سال در استان تهران از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم ادمین سامانه الکترونیکی ثبت نام واکسن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض اختیار کنند تا نوبت دهی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود تا شاهد مراجعه بدون نوبت و تجمع در مراکز نباشیم.

کد خبر 509930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.