آمار کرونا چهارمحال و بختیاری چهارم مرداد؛ ۲ فوتی و ۳۴۸ ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آمار فوتی و مبتلایان به کرونای استان چهارمحال و بختیاری را تشریح کرد.

مجید شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار ابتلای کرونا در استان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _دوشنبه چهارم مردادماه_ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشتند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۹ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۴۸ نفر مثبت قطعی شد که ۲۷۶ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۷۲ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید _۱۹ در مراکز بیمارستانی استان بودند.

شیرانی ادامه داد: اکنون ۳۸۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۰۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماری خود هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید _۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۱۸۷ نفر است.

شیرانی تصریح کرد: اکنون ۴۱ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی اضافه کرد: اکنون شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تاکید کرد: شهرستان‌های کیار، سامان، اردل و لردگان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خان‌میرزا در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

کد خبر 509907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.