جشنواره تابستانه بافق در تقویم گردشگری کشور قرار گرفت

شهردار بافق از ثبت جشنواره تابستانه شهر بافق در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری بافق سید علی نوروززاده با بیان این که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ۶۲ رویداد گردشگری را در استان‌های مختلف کشور در تقویم سالانه خود تعریف کرده است، اظهار کرد: گردشگران با این روند به دنبال ایجاد جاذبه بیشتر در زمان برگزاری رویدادهای شاخص، به شهرهای هدف در کشور سفر می‌کنند.

وی معرفی و اطلاع رسانی گسترده در خصوص رویدادهای گردشگری کشور را مهمترین هدف این تدوین فهرست رویدادهای شاخص کشور دانست و افزود: از هر استان، دو رویداد در فهرست رویدادهای شاخص انتخاب شده که ثبت جهانی یزد و همچنین جشنواره تابستانه شهر بافق جزو دو رویداد برگزیده استان یزد در نظر گرفته شده و در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور جای گرفته است.

شهردار بافق با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره تابستانه در شهر بافق عنوان کرد: جشنواره تابستانی هر سال از ششم تا ۱۲ شهریورماه هر سال برگزار می‌شود.

وی افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان و ایجاد روحیه امید و شادابی در جوانان و نو جوانان را از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی این شهر عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی با مشارکت گروهای فعال، سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های شنی، مسابقات ورزشی خانوادگی، مسابقات هنری، غذاهای سنتی و محصولات بومی و همچنین ماهیگیری در کویر، از مهمترین برنامه‌هایی است که هر سال در قالب جشنواره تابستانی بافق ارائه می‌شود.

نوروززاده مسجد جامع بافق، قلعه باقرآباد، تلماسه‌های صادق‌آباد، کمپ کارال و شن و شادن، میدان خان با محوریت امامزاده عبدالله (ع) و دهها مکان دیدنی را از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان برشمرد.

کد خبر 509879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.