پیش‌بینی بورس فردا ۵ مردادماه ۱۴۰۰+ اخبار لحظه‌ای

پیش بینی می‌شود شاخص کل فردا پنج تا ۱۵ هزار واحد رشد کند، بیشترین تأثیر از نمادهای معدنی، فلزی، سرمایه گذاری و پتروشیمی‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیل‌گر بازار سرمایه، بورس فردا_ سه‌شنبه ۵ مردادماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: تابستان و افزایش مصرف برق یک موضوع کاملاً قابل پیش بینی در سال‌های گذشته بوده است، اینکه برنامه‌ریزی صحیحی برای افزایش تولید برق در کشور نشده است مقصر مردم نیستند بلکه دولت و سایر نهادهای اجرایی هست، مدت‌ها است که در خصوص قیمت گذاری دستوری در صنعت برق صحبت می‌شود اینکه مردم برق ارزان مصرف کنند و تولید نیروگاه توجیه اقتصادی نداشته باشد در نهایت دودش در چشمش مردم خواهد رفت.

قیمت گذاری دستوری یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد رانت و شکست صنایع است، مشکل اقتصاد ایران تغییرات حجم نقدینگی است، نقدینگی مدیریت شود قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کنند.

به علت کمبود برق صنایع سیمانی و فولاد تعطیل می‌شوند پس از مدتی قیمت سیمان رشد چند صد درصدی می‌کند و بازار سیمان به شدت آشفته می‌شود علت گرانی کمبود عرضه است اما متأسفانه خبر می‌آید که عرضه سیمان در بورس کالا فعلاً متوقف می‌شود، سوالی که مطرح می‌شود این است که عرضه سیمان در بورس کالا چه ربطی به قیمت سیمان دارد؟ آیا منافعی پس از عرضه سیمان در بورس کالا از عده‌ای گرفته شده که با این بهانه مجدد به دنبال کسب منافع هستند؟

پس از دشواری‌های بسیار زیاد و قیمت گذاری دستوری در صنعت سیمان شاهد عرضه آن به بورس کالا و قطع دست رانت خواران بودیم که مجدد شاهد برگشت سیمان از بورس کالا هستیم، بورس کالا متولی کشف قیمت است و نه قیمت گذاری، اگر به عده‌ای خاص سیمان ارزان داده شود آیا این افراد با همین نرخ این سیمان را در بازار خواهند فروخت یا خیر؟!

پیش بینی می‌شود شاخص کل فردا پنج تا ۱۵ هزار واحد رشد کند، بیشترین تأثیر از نمادهای معدنی، فلزی، سرمایه گذاری و پتروشیمی‌ها خواهد بود.

کد خبر 509878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.