بهره‌برداری از ۲ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در منطقه ۵

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: ۲۹ پروژه عمرانی در این منطقه با صرف اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث باند دوم بلوار نظام در سپاهان شهر با انجام حدود ۲۰‌هزار مترمربع آزادسازی در توافق با سپاه صاحب‌الزمان (عج) از جمله پروژه‌های عمرانی و خدماتی آماده بهره‌برداری منطقه پنج است.

وی با اشاره به مشخصات باند دوم بلوار نظام در سپاهان شهر، افزود: این خیابان به طول ۱۴۰۰ و عرض ۱۱ متر است که تعریض سه متری در لاین جنوبی و مسیر پیاده‌روی هر طرف دو متر انجام شده است همچنین نصب دیوارهای بتنی پیش ساخته به میزان یک‌هزار و ۱۰۰ متر طول اجرا شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ روباز به وسعت دوهزار و ۴۰۰ مترمربع، اجرای کانال دفع آب‌های سطحی با حجم سنگ‌کاری دوهزار مترمکعب توسط سازمان عمران از دیگر مشخصه‌های پروژه بلوار نظام است.

وی در خصوص ساماندهی گذر هوانس شیرازی، تصریح کرد: این گذر به مساحت تقریبی دوهزار و ۹۰۰ مترمربع شامل خاکبرداری، بتن‌ریزی، ۷۰ مترمربع جدول‌گذاری، یک‌هزار و ۶۰۰ مترمربع سنگ‌فرش، ۹۵۰ مترمربع بلوک فرش و ۱۵۰ عدد مانع ترافیکی سنگی و اجرای پایه‌های روشنایی توسط سازمان نوسازی و بهسازی اجرا شده است.

رضایی با بیان این که ساماندهی و تعریض پیاده‌روهای خیابان نظر میانی از دیگر پروژه‌های تکمیل شده در منطقه پنج شهرداری است، گفت: در این پروژه پیاده‌رو به طول ۴۵۰ متر حدفاصل خیابان حکیم نظامی تا چهارراه توحید شامل خاکبرداری، بتن‌ریزی، اجرای ۷۲۷ مترمکعب بلوکاژ، اجرای شش‌هزار و ۲۰۰ مترمربع سنگفرش، ۳۹۰ مترمربع جداول سنگی، ۶۵۶ عدد مانع ترافیکی سنگی، ۵۷ عدد پایه چراغ و روکش آسفالت سه‌هزار مترمربع توسط سازمان نوسازی و بهسازی انجام شد.

وی ادامه داد: انعقاد و لخته‌سازی تصفیه خانه و مخازن سپاهان شهر با مشخصات اجرای تصفیه خانه تکمیلی در زمینی به مساحت ۶۷۵ مترمربع با مجموع ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیه شامل اجرای آشغال‌گیر، واحد انعقاد با دو میکسر، واحد لخته‌سازی با چهار میکسر، دو دستگاه پل لجن روب، ساختمان تزریق با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ مترمربع (مجموعاً دوهزار و ۱۷۵ تن بتن‌ریزی، ۹۰ تن آرماتوربندی، دوهزار و ۳۲۹ مترمربع قالب بندی، یک‌هزار و ۸۲۸ مترمکعب خاکبرداری) و دو مخزن هر کدام با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب اجرا شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در خصوص ساماندهی گذر چهارسوق حدفاصل خیابان خاقانی تا کوچه سنگتراش‌ها، گفت: در این پروژه سه‌هزار مترمربع سنگ فرش، سه‌هزار مترمربع بلوک فرش، یک‌هزار و ۲۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، یک‌هزار و ۵۰۰ متر طول جدول و دوهزار و ۴۰۰ مترمکعب خاکبرداری توسط سازمان بهسازی و نوسازی انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

وی از ساماندهی گذر نمازخانه استیفن و کوچه تلگرافخانه خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی گذر به مساحت تقریبی دوهزار و ۷۰۰ مترمربع شامل خاک‌برداری، بتن‌ریزی، ۲۶۰۰ مترمربع سنگفرش و ۱۳۰ عدد مانع ترافیکی سنگی توسط سازمان نوسازی و بهسازی از مشخصات این پروژه به شمار می‌آید.

رضایی ادامه داد: پیاده‌روهای مجاور رودخانه در پارک‌های ملت و سعدی به طول ۱۴۰۰ متر و به عرض پنج متر حدفاصل سی و سه پل تا پل فلزی ساماندهی شده که جزئیات پروژه شامل تخریب بتن، خاکبرداری، اجرای ۱۲۲۰ مترمربع سنگ هتن آباد ۴۰ * ۴۰ به ضخامت چهار سانتیمتر و اجرای پیاده‌روی بتنی با حجم بتن یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

وی با بیان این که کفپوش ورزشی تارتان در مسیر پارک ملت حدفاصل سی و سه پل تا پل فلزی انجام شده است، گفت: محوطه‌سازی و مبلمان شهری روی سقف پارکینگ وحید در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ مترمربع شامل اجرای آجرفرش، فلاورباکس، بتن‌ریزی، قاب‌های فلزی، نورپردازی انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در خصوص پیاده‌روسازی خیابان حکیم نظامی گفت: اجرای پیاده‌رو حدفاصل پل فلزی تا چهارراه حکیم نظامی به طول ۴۸۰ متر و عرض پنج متر شامل ۳۶۰ مترمکعب خاکبرداری، ۲۵۰ مترمکعب بتن‌ریزی، دوهزار و ۵۰۰ مترمربع موزائیک واش بتن، ۹۰ عدد مانع ترافیکی و ۴۸۰ متر طول جداول خوابیده است.

وی با بیان این که بازسازی موتورخانه استخر سلمان با مشخصات خرید و نصب ۳۵ عدد پمپ رفت و برگشت، پنج عدد مخزن ذخیره آب دوهزار و ۳۰۰ لیتری، دو عدد فیلتر شنی، تعویض همه مخازن و دیگ‌های قبلی، تعویض تابلو برق، تعویض کل لوله کش موتورخانه و تعویض کل تأسیسات برق موتورخانه انجام شده است، اظهار کرد: سازه فضا کار و پوشش سقف روی مخازن ذخیره فاضلاب سپاهان شهر با مسقف کردن چهار عدد مخزن ذخیره فاضلاب آماده بهره‌برداری است.

رضایی از بهسازی ایستگاه اتوبوس بی. آر. تی بلوار کشاورز خبر داد و افزود: ساختمان ملاقات غدیر با زیربنای ۱۵۰ مترمربع در دو طبقه شامل اجرای هشت تن آرماتوربندی، ۶۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۷۰ مترمربع سنگ‌کاری و ۲۷۰ مترمربع نماچینی احداث شده است.

وی ادامه داد: احداث خط انتقال پساب از سپاهان شهر به صفه، مکانیزه کردن پل عابر پیاده خیابان هزارجریب، پاتوق گنجینه زندگی حسین آباد، آسفالت معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه، پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان دانشگاه حدفاصل خیابان توحید تا میدان آزادی و مناسب سازی و بهسازی معابر سطح منطقه از دیگر پروژه‌های انجام شده و آماده افتتاح است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان این که خط انتقال آب و مخازن و ایستگاه پمپاژ پاچنار کوه صفه احداث شده است، خاطرنشان کرد: احداث مخزن و فاز اول خط انتقال آب بیشه خزایی، ساماندهی سرویس بهداشتی‌های سطح منطقه و سرویس بهداشتی‌های صفه، ساماندهی مادی و گذر روبروی مدرسه فرانسوی‌ها، پیرایش شهری بدنه تجاری خیابان حکیم نظامی، تعمیرات و نگهداری ابنیه شهری (عمرانی)، پیاده‌روسازی معابر در سطح منطقه و نصب المان شهری ورودی خیابان شریعتی (چهارراه پزشک) همچنین آذین‌بندی ورودی کوه صفه از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری منطقه است.

کد خبر 509877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.