انتشار تذکرات به دولت بعد از انقضای مهلت پاسخگویی مسئولان

با تصویب نمایندگان مجلس در صورت عدم پاسخگویی دولتمردان در مهلت زمانی مقرر به تذکرات، موارد منتشر و در گزارش کمیسیون‌ها در مورد سئوال‌ها و استیضاح‌ها از وزرای مربوطه به عنوان سابقه درج می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز -دوشنبه چهار مردادماه- مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده واحده طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان با ۱۴۰ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس این تبصره الحاقی که با پیشنهاد محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز مطرح شد، پس از انقضای مهلت توسط هیئت رئیسه، موارد عدم پاسخ و یا تأخیر پاسخ به طور مشخص منتشر می‌شود و در صورت سوال یا استیضاح در خصوص موضوع تذکر باید رأساً توسط کمیسیون و یا با اعلام نماینده تذکر دهنده و یا یکی از سوال کنندگان و یا استیضاح کنندگان در گزارش کمیسیون درج شود.

مالک شریعتی نیاسر در مخالفت با این تبصره گفت: ابزارهای نظارتی نمایندگان در رابطه با سوال، تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ به قوت خود باقی است بنابراین این پیشنهاد الحاقی نه تنها موضوعی را حل نمی‌کند بلکه بار جدیدی را در بحث قانونگذاری اضافه می‌کند.

محمدرضا صباغیان بافقی در ادامه در موافقت با این تبصره گفت: با تصویب طرح مذکور می‌توان بعد نظارتی مجلس را تقویت کرد و پیشنهاد آقای فرهنگی لازم و تکمیل کننده طرح است و اقتدار مجلس را افزایش می‌دهد.

کد خبر 509862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.