آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح میدان نماز قم

مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز قم گفت: احداث این تقاطع در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از برنامه زمان‌بندی جلوتر است و مسیر مستقیم بلوار جمهوری اسلامی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کلهری با تشریح آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیر همسطح نماز اظهار کرد: فاز نخست طرح تقاطع غیر همسطح میدان نماز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز این طرح از اواسط بهمن‌ماه سال گذشته با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریالی افزود: طبق زمان‌بندی‌ها، این تقاطع در مدت ۱۸ ماه زیر بار ترافیک می‌رود و بر اساس زمان‌بندی هم‌اکنون باید حدود یک درصد پیشرفت می‌داشت که در حدود ۱۲ درصد و بالاتر از زمان تعیین‌شده است.

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح میدان نماز عنوان کرد: روند پروژه به نظر می‌رسد ابتدا کند بوده که به دلیل معارضات تاسیساتی است، اما به‌طورکلی زمان‌بندی اجرای آن ۱۸ ماه و اواسط مرداد ۱۴۰۱ قابل بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا پایان سال روگذر بلوار جمهوری اسلامی را تحویل دهیم، تصریح کرد: دراین‌باره کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به میدان نماز از مزیت‌های این طرح است که دو رینگ اصلی ترافیک شهر قم به شمار می‌روند.

کلهری خاطرنشان کرد: این دو رینگ، بلوار جمهوری را از یک طرف به پردیسان و از طرفی به مناطق دو و شش و از سوی دیگر بلوار فردوسی نیز منطقه ۴ را به مناطق یک و پنج متصل می‌کند و بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند بار ترافیکی خیابان‌های اطراف مانند هنرستان و محمود نژاد را کاهش دهد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون چهار پایه اصلی پل روگذر تکمیل و دو پایه دیگر در حال ساخت است و در آینده نزدیک شاهد ساخت عرشه پل هستیم.

کد خبر 509856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.