بیان مضامین صحیفه سجادیه در فضاهای عمومی یزد

شهردار یزد با بیان اینکه همکاری های مشترک در موضوع ملی "یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران" در روز چهارم مرداد ماه مصادف با ولادت حضرت امام هادی (ع) به انجام رسید، بر نقش ریل گذاری و ایجاد زیرساخت ها از سوی شهرداری در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، جمال الدین عزیزی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر بخواهیم برای این اتفاقات دو محور ترسیم کنیم، یکی مسائل بنیادی و دیگری مسائل نمادی است که هر دوی آنها لازم به نظر می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که صحیفه سجادیه می‌تواند حتی مورد فرا مذهبی هم داشته باشد، گفت: در مجموع یزد به عنوان پایلوت و اولین شهر در این زمینه شناخته شده است بنابراین وظیفه داریم موضوع را به نحو مناسب دنبال کنیم.

شهردار یزد پیشنهاد داد: برای پیگیری منسجم برنامه‌ها، یک کمیته راهبردی در این زمینه با حضور شهرداری، اداره کل ارشاد و سازمان تبلیغات تشکیل شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغان در مساجد حتماً تبیین صحیفه سجادیه را در صحبت‌های بین نماز یا حتی قرائت آن را در کنار یک صفحه قرآنی که قرائت می‌شود، انجام دهند تا مردم با معانی آن نیز آشنا شوند.

شهردار یزد گفت: ترجمه صحیفه سجادیه می‌تواند به صورت جمله‌های آموزنده یا جمله‌های اجتماعی در فضاهای عمومی شهر با وجهه هنری و اولویت محتوایی بیان شود. البته مسائل نمادین هم حتماً در جای خودش تأثیرگذار هست و المان هم قطعاً در ماندگاری موضوع اهمیت می‌یابد.

کد خبر 509852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.