۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
پیشگیری از دلتای کرونا

متخصصان معتقدند که افراد باید به دلیل شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش رعایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان اعلام کرد ۱۵ دقیقه تماس با افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد. به طوری که اگر افراد بدون ماسک به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر با بیماران در ارتباط نزدیک باشند ممکن است به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند. این مدت زمان برای انتقال گونه دلتا ویروس کرونا ۱۵ دقیقه نیست و این گونه حتی در عرض یک ثانیه نیز ممکن است منتقل شود.

بنابراین لازم است افراد با توجه به شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش رعایت کنند تا خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن از افراد بیمار کاهش پیدا کند. بدین منظور توصیه شده است افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند، در محیط‌های سربسته از ماسک استفاده کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب پرهیز کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و دستان خود را مرتب بشویند. زمانی که افراد در محیط باز قرار دارند، خطر انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار به افراد سالم کاهش پیدا می‌کند.

از ماه فوریه تا کنون، تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در تعدادی از ایالات متحده آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های این ایالات به دلیل مبتلا شدن به این بیماری نیز در عرض دو هفته دو برابر شده است. برای نمونه تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا برای اولین بار از ۷۰۰ نفر عبور کرده است.

کد خبر 509848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.