مرغ گران نمی‌شود

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ستاد تنظیم بازار در شرایط کنونی هنوز به این نتیجه نرسیده است که قیمت مرغ تغییر داده شود، اگر چه مرغداران تقاضای افزایش قیمت دارند اما فعلا تغییر نمی‌کند.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قرار نیست قیمت مرغ افزایش یابد، قیمت مرغ زنده اکنون ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت آن در کشتارگاه ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان است، جوجه‌ریزی نیز در تیر ماه نسبت به ماه‌های قبل که به طور معمول هفت میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شد، به هشت میلیون قطعه افزایش یافته است.

وی افزود: نسبت به دو هفته گذشته وضعیت تأمین نهاده برای مرغداران بهبود یافته و مشکل انتقال نهاده از بنادر تا حدود زیادی حل شده است، البته ممکن است برخی شرکت‌ها برای توزیع نهاده‌ها با موانعی رو به رو شوند که رفع این مشکل نیز در حال پیگیری است و نهاده‌هایی که از طریق بازارگاه توسط مرغداران خریداری شده به موقع به آنها تحویل داده می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمت‌های کنونی مرغ بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشوری تعیین شده و اگر قرار است تغییر کند باید توسط ستاد تنظیم بازار کشور برای آن تصمیم‌گیری شود.

ایراندوست افزود: جوجه یک‌روزه ممکن است با قیمت‌هایی متفاوت و گران‌تری به دست مرغداران برسد، البته همزمان ممکن است مرغداران در برخی مقاطع جوجه را با قیمت بیشتر یا کمتر از چهار هزار و ۵۰۰ تومان که در مصوبه تنظیم بازار در نظر گرفته شده خریداری کنند، این موضوعات برای تغییر قیمت مرغ دلیل موجهی نیست.

وی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار در شرایط کنونی هنوز به این نتیجه نرسیده است که قیمت مرغ تغییر داده شود، اگر چه مرغداران تقاضای افزایش قیمت دارند، اما فعلا تغییر نمی‌کند.

کد خبر 509822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.