ترویج اقتصاد مدور ضایعات در پراگ

مقامات پراگ، پایتخت جمهوری چک از بازیافت جدی‌تر ضایعات و اجبار پیاده‌سازی اصول اقتصاد مدور بر شهر و شهروندان خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال‌ها پیش، دولت پراگ از پروژه ایجاد مراکزی برای استفاده دوباره مواد زائد سخن به میان آورد و پانزدهم ژوئیه ضرورت پیاده‌سازی این ایده با جدیت مطرح شد. پیش از این، مراکزی در سراسر شهر به وجود آمده بود که در آنجا، ضایعات پلاستیکی، فلزی و غیره جمع‌آوری می‌شد تا انباشته شدن آن‌ها در پایتخت چک به حداقل برسد اما اکنون مقامات شهر اهداف دیگری را از جمع‌آوری این مواد در سر می‌پرورانند و آن ترویج اقتصاد مدور در میان شهروندان است که از طریق بهره‌گیری دوباره از مواد زائد محقق می‌شود.

شهروندان پراگ می‌توانند مبلمان، اسباب‌بازی، تجهیزات ورزشی، لباس‌ها، ظروف، کتاب‌ها و سایر وسایلی را که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌دهند به مراکز بازیافت که برای دسترسی راحت همه در گوشه و کنار شهر واقع شده است تحویل دهند. کارکنان این مراکز نیز وسایل مورد نظری را که قابلیت استفاده دوباره دارند در اختیار سایر افراد نیازمند قرار می‌دهند و حتی آن‌ها را تعمیر و بازسازی می‌کنند. تصاویری از وسایل بازسازی شده در اختیار مؤسسات خیریه قرار داده می‌شود تا آن‌ها را به افراد نیازمند تحویل دهند یا این که در وبسایت شهر به اشتراک گذاشته و از مردم خواسته می‌شود در صورت نیاز برای دریافت آن‌ها اقدام کنند.

ترویج اقتصاد مدور ضایعات در پراگ

پیش از این دولت پراگ کاهش ۴۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ را جزء اولویت‌های طراحی شهری خود قرار داده بود که بدون شک، استفاده دوباره از ضایعات جامد مقامات شهر را در رسیدن به این هدف همچنین ایجاد اقتصاد مدور یاری خواهد کرد.

شهردار پایتخت جمهوری چک ادعا کرده است که بازیافت حداقل ۴۰ درصد از مبلمان انباشته شده در گوشه انباری‌های سراسر شهر امکان‌پذیر است و این کار نه تنها مزایایی برای شهر در پی دارد بلکه به برآورده کردن نیاز بسیاری از افراد مستمند در پراگ کمک قابل توجهی خواهد کرد.

ترویج اقتصاد مدور ضایعات در پراگ

کد خبر 509812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.