برنامه‌ای برای خاموشی نداریم

معاون راهبری شبکه برق ایران با پیش بینی افزایش مصرف برق در هفته آتی، گفت: برنامه‌ای برای خاموشی وجود نداشته و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق انجام شده که با مدیریت مصرف، برق مصرفی تأمین شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت نیرو، مهدی مقیم زاده، درباره میزان تولید و مصرف برق در کشور اظهار کرد: در روز گذشته میزان مصرف به ۶۵ هزار مگاوات رسید که از این میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات تأمین شده و کمبود برق ناشی از ازدیاد مصرف نسبت به تولید از طریق مشارکت و هماهنگی با صنایع بزرگ مدیریت شد.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع بزرگ منعقد شده و مشارکت در بخش کشاورزی و طرح‌های مدیریت مصرف، شبکه تولید و توزیع برق مدیریت شد.

معاون راهبری شبکه برق ایران با بیان اینکه میزان مصرف در روزهای آتی در محدوده ۶۵ هزار مگاوات خواهد بود، گفت: برای تأمین این میزان مصرف، در بخش نیروگاه‌های حرارتی و آبی باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوان این میزان مصرف را مدیریت کرد.

مقیم زاده با اشاره به افزایش دما و پایان تعطیلی ادارات، میزان بار را افزایشی پیش بینی کرد و افزود: با پایان تعطیلی ادارات و افزایش دما، بار شبکه به میزان ۸۰۰ تا هزار مگاوات افزایش یافته بود که مدیریت آن صرفاً با همکاری و همراهی در کلیه بخش‌ها ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه‌ای برای خاموشی وجود نداشته و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق انجام شده که با مدیریت مصرف، برق مصرفی تأمین شود.

معاون راهبری شبکه برق ایران از برنامه هماهنگ شده با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق خبر داد و گفت: با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق برنامه‌ای هماهنگ شده و سقف مصرفی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که با رعایت این سقف خاموشی نخواهیم داشت.

مقیم زاده در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: این امر از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق به مشترکان پرمصرف اطلاع رسانی و تذکر داده شده و تعرفه‌هایی نیز برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته شده که در صورت ادامه پرمصرفی از سوی آنان، این موارد اعمال خواهد شد.

کد خبر 509761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.