لزوم توجه به ازدواج آسان و به هنگام در مناطق کمتر برخوردار اصفهان

آیینی با همکاری شهرداری منطقه 10 اصفهان و اداره کل ورزش و جوانان برای تشویق جوانان به ازدواج آسان، به هنگام و پایدار در منطقه حصه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مرادیان، عصر امروز _ یکشنبه سوم مرداد ماه_ در نشست خبری به مناسبت آئین ملی ازدواج جوانان، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان با توجه به ایام ذی‌الحجه و پیوند آسمانی و مبارک امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برنامه‌هایی را برای ازدواج جوانان تدارک دیده بود که با توجه به وضعیت قرمز کرونا برخی از آن برگزار نشد.

وی ادامه داد: با وجود شرایط بحرانی کرونا برنامه‌ها به تعویق افتاد و یا به طور محدودتر و البته با هماهنگی شهرداری منطقه و فرهنگسرای استاد شریعت برگزار شد که در این راستا در منطقه حصه میزبان ۳۰ زوج جوان بودیم.

معاون فرهنگی و امور اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در یک نشست صمیمی و فضای شاد با اولویت و محوریت ازدواج آسان، به هنگام و پایدار زوج‌های جوان را امروز در کنار هم جمع کردیم.

وی با اشاره به لزوم اهمیت پرداختن به شرایط اسلامی و ایرانی در امر ازدواج جوانان، تصریح کرد: مسئولان باید در امر ازدواج قدم بردارند تا شرایط را آنها فراهم کنیم.

مرادیان با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده بود که با همکاری شهرداری مناطق مختلف این برنامه برای تسهیل ازدواج جوانان و تشویق آن‌ها به ازدواج به موقع انجام شود، اما شرایط کرونا این اجازه را نداد، گفت: در نظر داریم این برنامه را در طول سال و به طور مستمر انجام شود تا برای ازدواج آسان و به هنگام جوانان برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

اهمیت ازدواج به هنگام جوانان

همچنین «م حمدمهدی کاظمی»، مدیر فرهنگسرای استاد شریعت منطقه حصه، در این مراسم با اشاره به اهمیت ازدواج جوانان، اظهار کرد: با توجه به اعیاد این ماه، جشنی را در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جوانان منطقه حصه برگزار کردیم تا جوانان که سال‌ها نتوانسته‌اند ازدواج کنند، زندگی خود را شروع کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های محتوایی و فرهنگی را برای جوانان در نظر گرفتیم و کتاب‌هایی را برای فرهنگ سازی در امر ازدواج به زوج‌های جوان دادیم.

مدیر فرهنگسرای استاد شریعت منطقه حصه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار اقداماتی را برای تشویق جوانان به ازدواج انجام دهیم چراکه نیاز است تا با رعایت عدالت اجتماعی برای شهروندان و جوانان مناطق کم برخوردار خدماتی ارائه شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این برنامه‌ها تصمیم بر آشتی شهروندان با برنامه‌های فرهنگی داریم، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی را برای مردم منطقه حصه در آینده خواهیم داشت.

کاظمی با بیان اینکه افزایش نشاط اجتماعی در جامعه به ویژه مناطق کم برخوردار اهمیت دارد، افزود: در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی نیز برنامه‌هایی داریم و البته در مناسب‌های مختلف مذهبی مراسمی را با رعایت تمام نکات بهداشتی خواهیم داشت که برنامه امروز نیز تنها مختص جوانان برای تشویق به ازدواج آسان بود.

تشویق جوانان به ازدواج آسان

«حمید شهبازی»، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: این مراسم با همکاری شهرداری و اداره کل ورزش جوانان اصفهان برای تشویق جوانان به انجام ازدواج آسان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های محله‌محور را باید با مشارکت مردم انجام دهیم، ادامه داد: در فرهنگسرای استاد شریعت با همکاری جوانان می‌توان منشأ تحولات عظیم همچنین تقویت و ارتقا فرهنگ شهروندی مردم منطقه حصه باشیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری اتفاقات خوبی در منطقه حصه شاهد بودیم و تغییرات در این منطقه به خوبی احساس می‌شود، البته برنامه‌های تحولی دیگری نیز برای این منطقه در نظر داریم که همکاری تمام مسئولان در این زمینه لازم است تا برنامه‌های مؤثر و کارآمدی انجام و مشکلات رفع شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی در خصوص بررسی آسیب‌های اجتماعی داشته‌ایم تا از مشکلات که مردم این منطقه با آن دست و پنجه نام می‌کنند تا حدودی بکاهیم.‌

کد خبر 509691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.