سپاهان ۲- ذوب آهن صفر/ دربی اصفهان به کام طلایی پوشان

تیم فوتبال سپاهان فاتح دربی اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، امشب از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب آهن

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: امید نورافکن (دقیقه ۴۵) و رضا میرزایی (دقیقه ۹۶) برای سپاهان

اخطار: محمدرضا حسینی (دقیقه ۵۱)، محمد کریمی (دقیقه ۵۹) از سپاهان- میلاد جهانی (دقیقه ۷۰) برای ذوب آهن

سپاهان: پیام نیازمند، گئورگی ولسیانی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، یاسین سلمانی (۸۶- روح الله باقری)، احسان حاج‌صفی (۷۸- جلال الدین علیمحمدی)، محمدرضا حسینی (۶۹- محمد محبی)، محمدرضا خلعتبری (۷۸- سروش رفیعی)، سجاد شهباززاده (۸۶- رضا میرزایی)

مربی: محرم نویدکیا

ذوب آهن: مهدی امینی، وحید محمدزاده، عبدالله حسینی (۸۷- مهرداد قنبری)، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد جهانی، دارکو بیدوف (۶۸- علی خدادادی)، محمد قریشی (۶۰- رضا محمود آبادی)، دانیال مؤمنی (۶۸- حسین شنانی)، سینا اسدبیگی، فرشاد محمدی‌مهر، مجتبی حقدوست

سرمربی: مجتبی حسینی

داور: موعود بنیادی فر

شرح بازی:

دربی اصفهان در حالی آغاز شد که مطابق انتظار تیمی که دنبال گلزنی و برتری بود سپاهان بود و ذوب آهن با بازی بسته‌تر سعی در حفظ نتیجه و استفاده از ضد حملات داشت. در نیمه نخست ابتدا این ذوب آهن بود که در ضد حملات موقعیت‌هایی بدست آورد اما بعد از گذشت نیم ساعت از آغاز بازی رفته رفته حملات سپاهان به ثمر نشست و پس از اینکه چند موقعیت خوب را مهاجمان سپاهان از دست دادند این امید نورافکن بود که روی یک ضربه ایستگاهی زیبا دروازه ذوب آهن را باز کرد تا تیم میزبان برنده به رختکن برود.

در نیمه دوم سپاهان بازی را هجومی تر آغاز کرد اما رفته رفته این ذوب آهن بود که با توجه به نیاز مبرمی که به گل داشت بازی را در دست گرفت. سپاهان که به نظر اتفاقات بازی همزمان پرسپولیس و تراکتور تمرکزش را در میانه نیمه دوم گرفته بود می‌رفت تا با تقدیم یک پنالتی به حریف برد را هم از دست بدهد اما ضربه پنالتی وحید محمد زاده به تیر دروازه سپاهان برخورد کرد تا همچنان پیروزی یک گله سپاهان باقی بماند. پس از چند تعویض از سوی نویدکیا اما روند بد سپاهان در اواسط نیمه دوم بهتر شد و در آخرین ثانیه بازی این رضا میرزایی بود که گل دوم را هم به ثمر رساند تا پیروزی دو گله برای سپاهان در این دیدار رقم بخورد.

بدین ترتیب سپاهان در پایان هفته بیست و نهم ۶۲ امتیازی شد اما برد پرسپولیس در بازی همزمان برابر تراکتور آنها را هم ۶۴ امتیازی کرد تا صدر جدول دست نخورد و تنها نایب قهرمانی سپاهان در این هفته مسجل شود. در سوی دیگر با توجه به پیروزی سایپا برابر آلومینیوم، حالا تنها یک تفاضل گل بیشتر، ذوب آهن را بالاتر از سایپا نگه داشته است و در هفته آخر اگر ذوب آهن نتیجه لازم را برابر مس رفسنجان کسب نکند چه بسا این تیم برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر سقوط کند. سایپا نیز در هفته آخر برابر تراکتور به میدان خواهد رفت.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۵- سپاهان) - ضربه ایستگاهی محکم امید نورافکن از پشت محوطه جریمه و فاصله‌ای نسبتاً دور به تور دروازه ذوب آهن چسبید.

۰-۲ (دقیقه ۹۶- سپاهان) - حرکت در عرض میرزایی درون محوطه جریمه ذوب آهن و شوت محکم او به زاویه بسته امینی گل دوم سپاهان را رقم زد.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- شوت خطرناک پای چپ سینا اسدبیگی از پشت محوطه جریمه سپاهان را پیام نیازمند با یک دست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۶- ارسال تیز جهانی از سمت راست به دهانه دروازه سپاهان پس از اینکه از بیدوف رد شد توسط نیازمند به خوبی دفع شد.

دقیقه ۲۸- ارسال تیز خلعتبری از سمت چپ در شلوغی محوطه جریمه توسط امینی دفع شد.

دقیقه ۳۶- اشتباه مدافعان سپاهان موقعیت خوبی را برای حق دوست ساخت اما ضربه خطرناک او از درون محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸- سلمانی با چند حرکت تکنیکی زیبا درون محوطه جریمه ذوب آهن موقعیت خوبی ساخت و در نهایت پاس او به کریمی رسید که ضربه خطرناک او با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹- توپ در محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید که او پس از اینکه موقعیت شوتزنی را برای خود ساخت در حالی که خلعتبری را در موقعیتی بهتر روی دستش داشت اما خودش با ضربه‌ای بی دقت بهترین موقعیت سپاهان را از دست داد.

دقیقه ۴۷- شوت پای چپ احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه را مهدی امینی دراز کش مهار کرد.

دقیقه ۵۵- کرنر ارسالی حاج صفی با ضربه سر محمدرضا حسینی همراه شد اما توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- ضربه محمدرضا خلعتبری با برخورد به مدافعان ذوب آهن راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۹- پس از خطای گولسیانی روی حق دوست داور خطای پنالتی گرفت اما وحید محمدزاده ضربه پنالتی را به تیر دروازه کوبید.

دقیقه ۷۳- ضربه پای چپ شنانی از پشت محوطه جریمه سپاهان را پیام نیازمند مهار کرد.

دقیقه ۸۸- شوت جلال الدین علیمحمدی از پشت محوطه جریمه ذوب آهن از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۹۴- شوت محمد محبی از پشت محوطه جریمه ذوب آهن با واکنش امینی راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

سپاهان با پیروزی که در این دیدار به دست آورد ۶۲ امتیازی شد و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر به میانگین امتیاز بالای ۲ رسید. شاگردان نویدکیا حتی اگر در بازی آخر برابر استقلال شکست بخورند به این میانگین امتیاز بی سابقه رسیده اند، میانگینی که در اتفاقی بسیار تلخ و عجیب احتمالاً با قهرمانی برای آنها همراه نخواهد بود.

بهترین بازیکن:

امید نورافکن در شبی که گل اول بازی را به ثمر رساند در کارهای دفاعی هم عملکرد خوبی داشت تا بهترین بازیکن این دیدار لقب بگیرد.

کد خبر 509687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.