فرزندان جواد فروغی با دکور شبکه ۳ صدا و سیما سرسره بازی کردند! + بیوگرافی قهرمان المپیک

همسر جواد فروغی و فرزندان او در استودیوی صداوسیما حضور یافتند. فیلم بازی فرزندان جواد فروغی با دکور برنامه المپیک ۲۰۲۰ از موضوعاتی است که در بین کاربران شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

به گزارش ایمنا، جواد فروغی زاده فارغ التحصیل رشته پرستاری است که تیراندازی را در بیمارستان از ۳۰ سالگی شروع کرد و در ۴۱ سالگی به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت. ساعاتی پس از کسب این مدال، خانواده او در استودیوی ویژه المپیک حضور یافتند تا در حضور کاویانی و یوسفی مجریان برنامه، به پرسش‌ها پاسخ دهند و فروغی از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در کنار جواد خیابانی خانواده‌اش را ملاقات می‌کرد.

در لحظات پایانی برنامه، اتفاقات خاصی توسط فرزندان جواد فروغی رقم خورد که کل برنامه را تحت تأثیر قرار داد. نرگس و محمدامین دختر و پسر خردسال او که شیطنت‌های خاص خود را از ابتدای برنامه نشان داده بودند، در آخر این مصاحبه با صمیمیتی خاص بازی‌گوشی خود را در مقابل دوربین به معرض نمایش گذاشتند.

فیلم سرسره بازی فرزندان جواد فروغی روی دکور صدا و سیما

بیوگرافی جواد فروغی

جواد فروغی ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران متولد شد. او در سال ۱۳۸۱ وقتی ۲۳ ساله بود در رشته کارشناسی پرستاری فارغ التحصیل شد و در حال حاضر پرستار بیمارستان فوق تخصصی بقیة الله سپاه پاسداران است.

این عضو کادر درمان پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملاً اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربیگری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»

وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان) را برای ایران به دست بیاورد. (سهمیه‌های قبلی را مهیار صداقت در بخش مردان و نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان و هانیه رستمیان و فاطمه کرم‌زاده در بخش زنان گرفته‌بودند)

وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ۲ مدال برنز یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در «تپانچه میکس تیمی» (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به‌دست‌آورد.

فروغی در مسابقات جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۱ دهلی نو در کشور هند به مقام اول در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان دست یافته بود. او در جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۱ اوسییک، کرواسی نیز در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان اول شده بود.

فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

جواد فروغی از سال ۹۲ تا ۹۴ در سوریه حضور داشت.

فرزندان جواد فروغی با دکور شبکه ۳ صدا و سیما سرسره بازی کردند! + بیوگرافی قهرمان المپیک

جواد فروغی قهرمان المپیک

به دلیل شیوع کرونا، المپیک ۲۰۲۰ از روز پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ و با یک سال تأخیر آغاز شد و جواد فروغی نخستین مدال آور تاریخ تیراندازی ایران در سومین روز المپیک ۲۰۲۰ شد.

وی به عنوان تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی ساز شد و به مدال طلا رسید. این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی به دست آمد.

در فینال این ماده ورزشکاران کشورهای ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که دامیر صربستانی نقره و ژانگ وی چینی سوم شد.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان دیگر تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو هستند.

وی پس از مدال آوری گفت: امروز لطف خدا را احساس کردم، وقتی در مقدماتی لحظاتی خودم را تحت فشار دیدم و فکر می‌کردم به فینال نمی‌رسم.

وی افزود: من مدالی بالاتر از مدال المپیک نمی‌توانم به دست بیاورم و بالاتر از آن هم وجود ندارد. این مدالم را به امام زمان (عج) و رهبرم تقدیم می‌کنم.

پاداش جواد فروغی

پاداش ۱۰ هزار یورویی کمیته ملی المپیک به عنوان پاداش پای سکوی مدال‌آوران طلای المپیک، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو به جواد فروغی قهرمان المپیکی ایران در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی اهدا شد.

طبق تصمیم هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب ۱۰ هزار، ۵ هزار و ۳۵۰۰ یورو یورو پاداش نقدی به عنوان پاداش پای سکو اهدا خواهد شد. همچنین به کادر فنی رشته‌های مدال آور نیز ۷۰ درصد این مبلغ پرداخت خواهد شد.

فرزندان جواد فروغی با دکور شبکه ۳ صدا و سیما سرسره بازی کردند! + بیوگرافی قهرمان المپیک

جواد فروغی در عصر جدید

جواد فروغی مدتی قبل در برنامه عصر جدید نیز حضور یافته‌بود و با اسلحه غیراستاندارد به هنرنمایی پرداخته بود.

مدال‌های جواد فروغی

  • برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
  • برنز تپانچه میکس تیمی ۲۰۱۹
  • طلای جام جهانی دهلی نو ۲۰۲۱
  • طلای جام جهانی اوسییک ۲۰۲۱
  • طلای المپیک توکیو ۲۰۲۱
کد خبر 509631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.