معاون وزیر کشور از بی‌ثباتی مدیریتی در شهرهای شمالی انتقاد کرد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ‏کشور، از بی‌ثباتی مدیریتی در شهرهای شمالی انتقاد کرد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در آئین افتتاح پروژه‌های شهرداری نوشهر با بیان این که تجربه پروژه‌های عمرانی در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است، اظهار کرد: با وجود اتفاقاتی که در برخی استان‌ها رخ داده مانند آتش سوزی و بروز سیل، پروژه‌های عمرانی متوقف نشده و روند طبیعی خود را طی کرده است.

وی با بیان این که ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در بازه زمانی اندک و ۳۰ هزار پروژه نیز در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، جریان پویای فداکاری و ایثار در کشور همچنان ادامه دارد و تاکید شده است که در نظام همه ما نقش دونده را داریم که تا حصول به نتیجه باید تلاش کنیم.

درباره زباله سوز ساری انتقاد داریم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان این که نسبت به روند احداث زباله سوز ساری انتقاد داریم، خاطرنشان کرد: چرا وقتی این پروژه از برنامه زمان بندی عقب مانده است، مدیران برای اتمام آن ورود نمی‌کنند.

بی ثباتی مدیریت شهری در استان‌های شمالی

وی با بیان این که دوران پساکرونا دوران خوبی برای شهرهای توریست‌پذیر خواهد بود، عنوان کرد: در جذب توریست باید نگاه‌ها ملزم به فعالیت اقتصادی، جهت ایجاد درآمد و تولید ثروت باشد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر این که در شهرداری‌های کلانشهرها، هنر سکان‌داری و مدیریت بخش‌های خصوصی و غیر دولتی و راهبرد افکار اقتصادی در جریان است، تصریح کرد: بخش خصوصی انگیزه تولید ثروت و درآمدزایی را دارد اما این امر در شهرهای کوچک‌تر دیده نمی‌شود به ویژه این که دغدغه در شهرهای شمالی، ثبات مدیریتی است. بسیاری از شهرها به خوبی رشد نکرده‌اند و حتی پسرفت داشته اند و دلیل عمده آن نیز بی‌ثباتی مدیریتی است.

وی با توصیه به منتخبان جدید شورای شهرها در استان‌های شمالی عنوان کرد: در شهرهای شمالی ثبات مدیریتی کمتر دیده می‌شود و از این منظر این شهرها ضرر می‌کنند، بنابراین منتخبین جدید شورای شهرها مطالعه و دقت داشته باشند که باید بهترین انتخاب را داشته باشند و اگر تغییری صورت می‌دهند به همه جوانب آن بیندیشند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور رونق اقتصادی و شهری استان‌های شمالی را مورد استفاده تمام استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: استان‌های شمالی متعلق به همه کشور است و با توسعه پایدار در کنار توجه به سبد فرهنگی و عمرانی و زیرساخت‌های تفریحی می‌تواند سکان دار خوبی برای شهرهای کشور باشد.

کد خبر 509619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.