میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر بر کرونای دلتا

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر در برابر گونه دلتا ویروس کرونا ۳۹ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه دلتا ویروس کرونا در بیش از ۱۰۴ کشور دنیا گسترش پیدا کرده است و به دلیل قدرت انتقال‌پذیری بالایی که دارد به گونه نگران کننده تبدیل شده است علاوه بر این تعدادی از افراد واکسینه شده نیز به این گونه آلوده شده‌اند البته نوع خفیف بیماری را تجربه کرده‌اند.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر واکسن فایزر بر گونه دلتا ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که واکسن فایزر ۳۹ درصد در برابر گونه دلتا ویروس کرونا مؤثر است، اما به میزان قابل توجهی مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان می‌شود.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن فایزر ۹۱ درصد مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ می‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به این بیماری را ۸۸ درصد کاهش می‌دهد البته باید به خاطر داشته باشیم که با گذر زمان میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محققان از آنجایی که گونه دلتا ویروس کرونا متفاوت‌تر از گونه‌های دیگر عمل می‌کند و قدرت انتقال آن زیاد است باید سرعت واکسیناسیون در جوامع افزایش یابد و قوانین و محدودیت‌های کرونا نیز تشدید پیدا کند در نهایت میزان شیوع آن کاهش پیدا کند. پژوهشگران باور دارند با وجود این که واکسن‌ها به میزان قابل توجهی مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن می‌شوند، اما خطر انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر را کاهش نمی‌دهند.

کد خبر 509588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.