افزایش مبارزه با آفات نباتی فضای سبز قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از افزایش مبارزه با آفات نباتی با تشدید گرمای هوا و شست‌وشوی مستمر درختان و فضای سبز شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اقدامات این سازمان در فصل گرما برای حفاظت از درختان و فضای سبز شهری اظهار کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در سال جاری و وزش بادهای گرم همراه با گردوغبار، لازم است سازمان تدابیر ویژه‌ای برای حفاظت از گونه‌های سبز شهری اتخاذ کند.

وی با تأکید بر اینکه تشدید گرما موجب شده نیاز آبی فضای سبز بیشتر شود، تصریح کرد: تشدید گرما همچنین موجب شده هجوم آفات نباتی مثل کنه تارعنکبوتی بیشتر شود که اگر کنترل لازم صورت نگیرد به فضای سبز شهر آسیب وارد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: به همین منظور در سطح مناطق هشتگانه ابلاغ‌شده که در خصوص آبیاری سطوح فضای سبز خصوصاً درختان تازه‌کاشت کنترل بیشتری صورت گرفته و شستشوی درختان خصوصاً درختان زینتی در دستور کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: شستشو درختان، گردوغبار حاصل از روزهای اخیر را کنترل کرده و وجود گردوغبار روی تنه درختان آفاتی چون کنه تار عنکبوتی را بیشتر می‌کند و به همین خاطر این مهم در دستور کار است.

جوادیان تصریح کرد: مبارزه با آفات نباتی خصوصاً کنه تار عنکبوتی که در این ایام بیشتر شده و آسیب‌زا است و در نهال‌های تازه‌کاشت عامل خشکی است را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 509574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.