۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
واکسن‌های کرونا مناسب کودکان

متخصصان معتقدند که کودکان باید به منظور حضور مجدد در مدارس واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون بیشتر مدارس در سراسر دنیا تعطیل شده‌اند و به منظور بازگشایی مجدد آن‌ها کودکان باید واکسن کرونا را دریافت کنند. البته تا کنون کودکان زیادی نیز در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و هم اکنون تا حدودی در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شده‌اند.

محققان در حال بررسی تأثیر واکسن کوواکسین بر کودکان هستند، انتظار می‌رود که نتایج این بررسی‌ها تا ماه سپتامبر منتشر شود. کودکان دو تا ۶ سال شرکت کننده در این مطالعه در هفته آینده دوز دوم واکسن کوواکسین را دریافت خواهند کرد. کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال نیز پیش از این دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

پژوهشگران باور دارند که واکسن فایزر و مدرنا نیز واکسن‌های مناسبی برای کودکان است علاوه بر این واکسن اسپایک‌وکس کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال را در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ ایمن می‌کند همانطور که تأثیر قابل توجهی بر پیشگیری از بروز این بیماری در میان افراد ۱۸ سال به بالا دارد. سه هزار و ۷۳۲ کودک بین ۱۲ تا ۱۷ سال در مطالعه مربوط به بررسی تأثیر واکسن اسپایک وکس شرکت کردند.

همچنین، آزمایشات بالینی مربوط به تأثیر واکسن زیدوس کادیلا بر کودکان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در حال انجام شدن است و اطلاعات مربوط به آن به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. واکسن دیگری که ممکن است برای کودکان مناسب باشد اسپوتنیک وی نام دارد، آزمایشات مربوط به تأثیر این واکسن بر افراد بین ۱۲ تا ۱۷ سال اخیراً آغاز شده است.

متخصصان معتقدند که کودکان حتی در صورت واکسینه شدن باید هنگام حضور در مدرسه از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را حفظ کرده و دستان خود را به صورت مرتب بشویند یا ضدعفونی کنند.

کد خبر 509561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.