توزیع سرانه‌های شهری در راستای ضوابط طرح جامع است

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان گفت: ساماندهی معابر شهری، احیای بافت فرسوده و ساخت پارک‌های جیبی در سطح این محلات را در راستای اهداف و ضوابط طرح جامع و طرح تفصیلی انجام شده است.

مجید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تغییرات در ابعاد کالبدی، اجتماعی و اقتصادی شهر از جمله اقدامات مورد توجه معاونت شهرسازی و معماری گرگان بوده و این مهم در طرح جامع شهر لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: این معاونت همچنین سعی داشته است که در قالب طرح جامع، توزیع کاربری‌ها و سرانه‌های شهری در سطح محلات و مناطق شهر را انجام دهد تا توزیع خدمات، عادلانه و با توجه به جمعیت محلات و مناطق مختلف شهر انجام و مدیریت سرانه‌های شهری بر اساس استانداردهای تعیین شده، انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان تصریح کرد: شهرداری به منظور ساماندهی و احیای بافت فرسوده و جلوگیری از ریزدانگی بیشتر این بافت‌های شهری سعی کرده تا در قالب طرح جامع و طرح تفصیلی ضوابط و اصولی را برای تجمیع اراضی در نظر بگیرد تا ضمن احیای بافت از توسعه افقی شهر نیز جلوگیری کند.

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه معابر جزء اهداف اصلی طرح تفصیلی جدید شهر گرگان است که در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت.

طاهری اضافه کرد: ساماندهی این معابر به خصوص در بافت‌های فرسوده موجب رونق اقتصادی و اجتماعی این بافت‌ها می‌شود و با توجه به کارکردی که این معابر دارند، امیدواریم با تکمیل پروژه‌های مدیریت شهری در سطح معابر شهر شاهد رونق اقتصادی در کل شهر و کاهش ترافیک شهری باشیم.

وی تاکید کرد: در این دوره از مدیریت شهری احداث بوستان‌های محله‌ای و پارک‌های جیبی به منظور توزیع عادلانه سرانه فضای سبز در سطح محلات، نواحی و مناطق شهری مورد توجه قرار گرفت که اتفاق خوبی بود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان گفت: نیاز است در ادامه نسبت به تکمیل پروژه‌ها اقدام شود تا در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

کد خبر 509554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.