افزایش ۷ کیلومتری خطوط متروی تبریز با تکمیل خط یک

شهردار تبریز از افزایش هفت کیلومتری خطوط مترو تبریز با تکمیل خط یک خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خط دو قطار شهری تأمین اعتبار شده است.

ایرج شهین باهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قطار شهری تبریز پروژه‌ای است که چندین نسل از شهروندان تبریزی با آن خاطره دارند؛ اما در این دوره مدیریت شهری با تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال به این پروژه و تکمیل خط یک، آینده‌ای پر فروغ برای طلوع سیستم مدرن حمل و نقل عمومی از زیر زمین ترسیم شد.

وی ادامه داد: راه اندازی فاز سه خط یک مترو، احداث ۹ ایستگاه همان خط، رسیدن قطار به آخرین ایستگاه خط یک و نیز خرید واگن‌های ساخت داخل از اقدامات مهمی است که در دوره پنجم مدیریت شهری تبریز اتفاق افتاده است.

شهردار تبریز افزود: با اقدامات فشرده انجام شده در دوره اخیر مدیریت شهری، طول خطوط متروی تبریز از ۱۰ به ۱۷ کیلومتر افزایش یافت به طوری که بهمن ماه ۹۸ با افتتاح فاز سوم خط یک، قطار شهری تبریز در این خط پس از ۲۰ سال انتظار به ایستگاه پایانی رسید و این امکان برای قطار و مسافرانش فراهم شد که طول مسیر خط یک را به طور کامل بپیمایند.

شهین باهر یادآور شد: آذر ماه ۹۹ نیز با افتتاح چهار ایستگاه (میدان قطب، لاله، امام حسین (ع) و شهید باکری) خط یک قطاری شهری با اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، که با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید، گام دیگری در جهت پیشبرد حمل و نقل پاک شهری برداشته شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ایستگاه‌های ۱۴، ۱۵ و دپو ایستگاه لاله نیز در مرحله تکمیل و بهره برداری است. کل خط یک مترو به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خط دو قطار شهری تأمین اعتبار شده است. در مجموع ۴۰ هزار میلیارد ریال برای متروی تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری هزینه می‌شود که بیش از کل هزینه‌هایی است که از زمان آغاز این طرح به آن تخصیص یافته است.

کد خبر 509446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.