۶ مصدوم در سقوط از بالابر ناایمن

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز از مصدومیت شش نفر بر اثر سقوط از بالابر خبر داد.

محمد هادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: رخداد این حادثه ساعت ۱۶:۰۲ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، گروه تخصصی امداد و نجات از ایستگاه ۱۶ مستقر در شهرک صنعتی را به محل حادثه در یک فروشگاه مبلمان واقع در شهرک صنعتی شیراز راهی کرد.

وی افزود: داخل یک ساختمان دو طبقه که طبقه اول با کاربری کارگاه و طبقه دوم آن به نمایشگاه فروش مبلمان بود، مالک برای سهولت در تردد و جا به جایی کالا، اقدام به نصب بالابر غیر استاندارد مابین طبقات کرده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز تصریح کرد: به دلیل استفاده همزمان شش نفر از بازدید کنندگان از این بالابر، سیم بکسل آن دچار پارگی شده و هر شش نفر از ارتفاع سه متری بر سطح زمین سقوط کرده بودند.

قانع ادامه داد: بر اثر این حادثه خطرناک هر شش شهروند شامل چهار زن، یک آقا و یک کودک دچار مصدومیت شده و توان حرکت نداشتند. آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات نجات، مصدومان را که از نواحی مختلف دچار آسیب دیدگی شده بودند از محل حادثه خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی اضافه کرد: نیروهای عملیات پس از ایمن سازی و اطمینان از رفع هر گونه خطر، با ارائه تذکرات ایمنی به افراد حاضر در صحنه، به مأموریت خود پایان دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با اعلام این هشدار که بالابر برای حمل بار و کالا است، تصریح کرد: کاسبان از این وسیله برای حمل افراد استفاده نکنند؛ چرا که ناایمن بوده و در صورت بروز حادثه، جبران ناپذیر خواهد بود.

کد خبر 509374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.