در برگزاری مراسم مذهبی و غیرمذهبی اصل بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: طولانی شدن شیوع کرونا نباید موجب کاهش حساسیت‌ها شود و در همه جا از جمله مراسم‌ گوناگون مذهبی و غیرمذهبی نیز باید اصل بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های توصیه‌شده از طرف مسئولان مانند ماسک و فاصله‌گذاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بخشایشی در نطق پیش از دستورجلسه امروز -شنبه دوم مردادماه- صحن شورای شهر ارومیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز جمعه -یکم مردادماه- اظهار کرد: رهبر انقلاب اختلال ایجاد شده در دسترسی مردم به واکسن را عمدتاً ناشی از بدقولی فروشندگان خارجی واکسن خواندند و متذکر شدند که این مسئله یک بار دیگر به مردم و مسئولان کشور یادآوری کرد تا تکیه به دیگران موجب بروز مشکلات می‌شود؛ بنابراین باید بتوانیم در همه مسائل مختلف روی پای خود بایستیم.

‎ وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که در کنار تولید داخلی ناگزیر از تولید خارجی مطمئن نیز استفاده می‌کنیم، اما باید با تمرکز و تلاش بر روی تولید داخل، جلوی منتظر و معطل ماندن مردم را گرفت؛ امیدواریم با توجه مسئولان، توزیع واکسن به آسانی و روانی کامل در بین مردم انجام شود.

‎رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که در ارتباط باجهش‌های پی در پی ویروس و باقی ماندن خطرات آن، مردم را به استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراخوانده بودند، گفت: طولانی شدن شیوع ویروس کرونا نباید موجب کاهش حساسیت‌ها شود و در همه جا از جمله مراسم‌های گوناگون مذهبی و غیرمذهبی نیز اصل بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های توصیه‌شده از طرف مسئولان مانند ماسک و فاصله‌گذاری قرار داد. اگر مردم برای یک دوره، زحمت رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها را قبول کنند، بیماری ریشه‌کن یا حداقل شیوع آن و ادامه خطرات جانی و خسارات مالی متوقف می‌شود.

‎بخشایشی تصریح کرد: رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیانات خود به مشکلات مردم خوزستان اشاره کرده و متذکر شدند که در روزهای اخیر یکی از نگرانی‌های واقعاً دردآور، مسئله آب خوزستان و مشکلات مردم است.

‎ وی افزود: ایشان با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز، خاطر نشان کردند که اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت، مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات، ناراضی و ناراحت کند.

‎رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مردم ناراحتی خود را بروز دادند، اما هیچ گله‌ای از آنها نمی‌توان داشت؛ چراکه مسئله آب آن هم در آب و هوای گرم خوزستان مسئله کوچکی نیست. این مردم نباید دچار مشکلات باشند و اگر در وقت خود به کار آنها رسیدگی می‌شد، این وضعیت ایجاد نمی‌شد.

کد خبر 509371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.