فوت شدگان کرونایی مشهد نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شرایط شیوع کرونا در شهر مشهد به سمت نامناسب‌تر شدن تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (شنبه) در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که به صورت فوق‌العاده برگزار شد، اظهار کرد: هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی و شرایط موجود شیوع ویروس کرونا و گزارش‌های دریافتی از تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوت شدگان همه حاکی از تغییر شرایط به سمت نامناسب‌تر است.

وی افزود: علی رغم این که تاکنون تلاش‌های خوبی برای واکسیناسیون شهروندان شده اما آمار فوت شدگان کرونایی در مشهد نسبت به مدت مشابه هفته قبل تقریباً دو برابر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بازدید اخیر خود از مراکز انجام واکسیناسیون کرونا گفت: مراکز متعددی برای این امر پیش بینی شده است. این مراکز در شرایط خوبی قرار داشته و خلوت بود و کارها هم به طور منظم انجام می‌شد البته این پروسه یک فرآیند زمان بر است تا بتوانیم به شرایط ایمن برسیم.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم همه تمهیدات اندیشیده شده و حتی تزریق واکسن، توصیه کادر درمان و دوستان در دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر رعایت کامل پروتکل‌ها و مراقبت‌های ویژه است زیرا میزان انتقال ویروس و تأثیر آن بر افراد در شرایط کنونی بسیار بالاست.

وی ادامه داد: خواهش من از همشهریان این است که با توجه به این شرایط و در جهت همسو شدن با فداکاران حوزه بهداشت و درمان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها توجه کنند و از برپایی تجمعات و دورهمی خانوادگی بپرهیزند تا از این پیک هم به سلامتی عبور کنیم.

حیدری با اشاره به ابتلای تعدادی از کادر مدیریت شهری چه در مناطق و چه در ستاد، به ویروس کرونا یادآور شد: این روزها بخشی از مدیران شهری به علت مبتلا شدن به این بیماری در جلسات حضور ندارند. ضرورت دارد همکاران ما در مدیریت شهری و در حوزه پسماند همچنین پاکبانها مانند گذشته تمهیدات لازم را بیندیشند تا در این بخش نیز آسیب کمتری ببینیم و از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

کد خبر 509237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه حسینخانی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام متاسفانه برخی مردم شهرها همچنان اقدام به مسافرت به مشهد و دیگر شهرها می کنند و در این شرایط اوضاع را بدتر می کنند و البته بسیاری از مردم مراعات می کنند ولی همان تعداد محدود افراد روند کاهشی تبدیل به افزایشی می کنند و اگر هر کسی مراعات کند قطعا شرایط بهتری می شودو کادر درمان هم مجال استراحتی می یابد.