جزئیات طرح توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش شدت مصرف انرژی، مانع‌زدایی از روند توسعه صنعت برق کشور و همچنین افزایش تولید و توسعه ظرفیت صنعت برق کشور، موارد پیش‌بینی شده در طرح توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور است.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در بحث قطعی‌های گسترده برق و به دنبال آن خاموشی‌ها ایجاد شد، کمیسیون انرژی پیگیری‌های زیادی کرد و چندین جلسه برگزار کرد که نهایتاً به استناد تبصره یک ماده ۴۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس، گزارشی از تمامی جلسات و پیگیری‌ها تهیه کردیم.

وی افزود: در این گزارش ضمن بیان مسئله و مشکلات موجود، مهم‌ترین دلایل مواجه شدن با شرایط فعلی را واکاوی کردیم و پیشنهاداتی را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کردیم. با توجه به این ظرفیت قانونی، پیشنهادات خود را در قالب طرحی تحت عنوان توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور تنظیم کردیم که در حال حاضر ۱۶ ماده دارد و در جلسه امروز مجلس اعلام وصول شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دو فوریت این طرح در جلسات آینده بررسی می‌شود تا با تصویب آن بخش زیادی از مشکلات این حوزه در افق کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری شود و آنها را مرتفع کنیم. در این طرح موارد متعددی از جمله کاهش شدت مصرف انرژی، مانع‌زدایی از روند توسعه صنعت برق کشور همچنین افزایش تولید و توسعه ظرفیت صنعت برق پیش‌بینی شده است.

نخعی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم صاحب نظران عرصه انرژی که در حوزه توسعه صنعت برق و اصلاح الگوی مصرف تجربیاتی دارند و مطالعاتی انجام دادند، نظرات خود را در طی این مدت ارائه کنند. کمیسیون آمادگی شنیدن و بررسی آنان را جهت جامع‌تر شدن طرح دارد.

کد خبر 509228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.