اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به داشبورد مدیریتی مجهز است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره کل مجهز به سامانه داشبورد مدیریتی است که با استفاده از آن و با دسترسی سریعی که ایجاد می‌شود می‌توان در مورد آنچه که در سازمان اتفاق می‌افتد، آگاهی کامل کسب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه این اداره کل مجهز به سامانه داشبورد مدیریتی است اظهار کرد: این سامانه یک صفحه نمایش اطلاعات است که در یک دسترسی سریع به مدیران در خصوص آنچه که در یک مجموعه اتفاق می‌افتد، آگاهی کامل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه داشبورد مدیریتی می‌تواند ابزاری قدرتمند و منحصر به فرد برای نظارت بر عملکرد در یک نگاه باشد عنوان کرد: این سامانه اطلاعات مربوط به زمان گذشته و حال را گردآوری می‌کند، امکان پیش بینی آینده را فراهم می‌سازد و اطلاعات مورد نیاز مدیران را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: این اداره کل از سامانه داشبورد مدیریتی که مبتنی بر علم داده، پایه‌ریزی شده بهره‌مند است و با مصورسازی آمار و اطلاعات سازمانی در تمامی سطوح، وضعیت موجود اداره‌کل را مورد شناسایی، تحلیل و به صورت گرافیکی با نمودارهای مختلف داینامیک نشان می‌دهد.

قاری قرآن ادامه داد: در یک شمای کلی مراحل انجام کار در سامانه داشبورد مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به این ترتیب است که ابتدا ورود اطلاعات توسط رابطین آماری هر معاونت انجام می‌پذیرد، این اطلاعات که از نرم افزارهای مختلف هر واحد استخراج می‌شود پس از پالایش و تجمیع براساس فرآیندهای خاص، وارد انبارِ داده می‌شود که یکی از خروجی‌های آن، داشبورد مدیریتی است.

وی افزود: داشبورد مدیریتی به سامانه‌های مختلف متصل است و اطلاعات مورد نیاز مدیران جهت بررسی و تصمیم‌گیری به صورت کاملاً به روز در آن وجود دارد. که در صفحه نمای کلی این سامانه، امکان رصد آمار، اطلاعات، جداول و نمودارهای مرتبط با معاونت‌ها و حوزه‌های کاری مختلف وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در خصوص این سامانه، داینامیک بودن آن است به این معنا که به بانک اطلاعاتی متصل بوده و براساس زمان، نوع کار و … تغییر می‌کند. همچنین دارای چندین سطح است. به طور مثال حتی از طریق نمودارها نیز می‌توان جزئیات مرتبط با آن را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

قاری قرآن اظهار کرد: سامانه داشبورد مدیریتی یکی از تجربه‌های موفق این اداره کل محسوب می‌شود که پس از ماه‌ها تلاشِ و کار تحقیقاتی مورد بهره‌برداری قرار گفت و می‌توان بر اساس آن میزان تحقق برنامه‌های اجرایی و پیشرفت پروژه‌های عمرانی را به صورت لحظه‌ای رصد و برنامه‌ریزی مناسبی جهت پیشبرد اهداف سازمانی انجام داد.

کد خبر 509130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.