مشعل سی و دومین دوره المپیک روشن شد

مشعل المپیک توکیو توسط «سائوری یوشیدا» دارنده ۳ طلا و یک نقره بازی‌های المپیک در کشتی زنان در ورزشگاه ملی این کشور روشن شد.

به گزارش ایمنا، در ادامه آئین افتتاحیه مشعل المپیک بازی‌ها توسط «سائوری یوشیدا» قهرمان افسانه‌ای کشتی زنان ژاپن در ورزشگاه ملی این کشور روشن شد.

یوشیدا که عناوین قهرمانی المپیک‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را در کارنامه دارد با حساب ۱۳ مدال طلای جهان (از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵) به عنوان پرافتخارترین کشتی گیر جهان نام خود را مطرح کرده است.

آئین افتتاحیه پس از چهار ساعت با روشن کردن مشعل المپیک پایان یافت.

مشعل بازی‌های المپیک پس از ۱۲۱ روز سفر در سراسر ژاپن، وارد استادیوم ملی شهر توکیو شد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده (۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 509079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.