شعار کارخانه نوآوری مشهد به آینده خوش آمدید است

شهردار مشهد گفت: شعار ما در کارخانه نوآوری مشهد از ابتدا به آینده خوش آمدید بوده و سعی می‌کنیم اقداماتمان هم راستا با این شعار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در اینستاگرام خود نوشت:

"مردم خوب مشهد، سلام

اگر به یاد داشته باشید، چند وقت گذشته راجع به کارخانه نوآوری مشهد صحبت کردم. همچنین راجع به دستاوردهامون در حوزه انرژی خورشیدی هم نکاتی رو خدمتتون در پست دیگه ای عرض کردم، دستاوردهایی که باعث شد تا در ششمین جشنواره ملی مدیریت انرژی شهرداری مشهد جایگاه دوم رو در حوزه استفاده از منابع خورشیدی در کشور کسب کنه.

بنا دارم امشب هم درباره کارخانه نوآوری و اقدام ویژه ای که در اون شروع کردیم خدمتتون گزارش بدم. در ابتدا باید یادآوری کنم که شعار ما در کارخانه نوآوری مشهد از ابتدا به آینده خوش آمدید بوده و سعی می‌کنیم اقداماتمون هم راستا با این شعار باشه.

سیر تکامل کارخانه نوآوری به همت خانم دکتر مهربان و همکاران‌شون در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد داره صورت میگیره. در این مرحله استفاده از پنل‌های خورشیدی روی سقف کارخانه در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با نصب ۴۰۵پ نل خورشیدی و ساخت نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک، می تونیم در سال ۲۲۰۰۰۰ کیلووات برق تولید و در اختیار شرکت برق قرار بدیم.

بدون‌تردید توی این اوضاع و احوال اقتصادی و البته مشکلات تأمین انرژی که باهاش رو به رو هستیم، استفاده از انرژی خورشیدی می‌تونه اتفاق مهم و دستاورد ویژه‌ای باشه و در یک بازه زمانی بلندمدت می‌تونه منجر به خودکفایی در تولید و مصرف انرژی مورد نیازمون هم بشه.

در تعامل با شرکت برق خراسان رضوی، فعلاً برق تولیدشده در اختیار اون‌ها قرار می‌گیره اما امیدوارم به‌زودی شاهد این باشیم که این پنل‌ها برق لازم برای کارخانه نوآوری رو تأمین کنند. در این حالت، این اقدام نوآورانه در کارخانه نوآوری، جذابیتی دوچندان پیدا می‌کنه.

در چند وقت گذشته پیام‌ها و صحبت‌های مختلفی رو شنیدم که گلایه‌هایی درباره بهره برداری از کارخانه نوآوری داشتند. بابت همه انتقادات که قشرِ خلاق و نوآورِ شهرمون که این روزها ساکن کارخانه نوآوری و توی این روزهای گرم، با سختی‌هایی در کارخانه مواجه شدند، ازشون صمیمانه عذرخواهی می‌کنم. تمام نکاتی که درباره سیستم سرمایشی و موضوع تابش مستقیم نور خورشید مطرح شده، در دست اقدام هست و انشاالله هر دو موضوع، به صورت کامل برطرف میشه تا دغدغه این عزیزان به زودی مرتفع بشه."

شعار کارخانه نوآوری مشهد به آینده خوش آمدید است

شعار کارخانه نوآوری مشهد به آینده خوش آمدید است

کد خبر 508983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.