رژیم صهیونیستی عضو ناظر اتحادیه آفریقا شد

رسانه‌های عبری‌زبان خبر دادند که تل‌آویو به عنوان ناظر و برای اولین پس از سال 2002 به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است.

به گزارش ایمنا، منابع عبری‌زبان، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، از عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا خبر دادند.

پایگاه خبری «عرب ۴۸» به نقل از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیسیتی گزارش داد که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

در این بیانیه به نقل از «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی آمده است: «امروز، روز عید روابط اسرائیل و آفریقاست».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: «این یک گام تصحیح‌کننده برای وضعیت شادی است که حدود دو دهه حکم‌فرما بوده است. از سوی دیگر، این گام، بخشی مهم در توسعه روابط خارجی اسرائیل است».

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این گام به توسعه روابط تل‌آویو با قاره آفریقا و کشورهای عضو این اتحادیه کمک خواهد کرد.

طبق اعلام رژیم صهیونیستی، تل‌آویو با ۴۶ کشور آفریقا روابط دارد که در چارچوب این روابط، همکاری‌هایی با کشورهای یادشده در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.

این رژیم در سال‌های گذشته روابط خود را با چاد و گینه از سر گرفت و سودان نیز چند ماه قبل با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که با برقراری رابطه با اتحادیه آفریقا، دو طرف می‌توانند در زمینه شیوع ویروس کرونا و آنچه تروریسم خوانده شده، همکاری داشته باشند.

منبع: فارس

کد خبر 508946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.