دانشجویان جهادی کار آموزش را پیگیری می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: تفاهم نامه‌ای به موازات تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان، با این ارگان در اصفهان امضا شد و دانشجویان جهادی ما با نگاه کمک به دانش‌آموزان در شرف تکرار پایه، وارد اقصی نقاط استان شده و کار آموزش را پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایمنا و نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، لیلاسادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: در شرایط کرونایی همکاران ما سه شیفت کار می‌کردند و حتی بدون داشتن فضای خاصی در فضای مجازی پیگیری‌ها را انجام دادند تا شرایط آموزش را در هر خانه و در هر خانواده مهیا سازند.

وی افزود: کیفیت آموزش در استان اصفهان نشان از پتانسیل قوی همکاران ما دارد چرا که کمترین میزان آسیب را در تحصیل دانش‌آموزان شاهد بودیم و علیرغم اینکه تصور داشتیم خیلی از کودکان از آموزش عقب می‌مانند اما به نسبت، درصد قابل قبولی از دانش آموزان، تحصیل خود را ادامه دادند.

معاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان از نیروهای توانمندی برخورداراست که سعی کردیم با برنامه‌های آموزشی و طرح‌های نظارتی، بهترین کیفیت را در همکاران شاهد باشیم. با برنامه‌ریزی انجام شده پایگاه‌های رشد را در هر مدرسه فعال و رصد کردیم و بر همین اساس از معلمین خواستیم که قبل از استمرار یادگیری در تابستان از فروردین و اردیبهشت ماه، این فعالیت را کلید بزنند.

ابطحی ادامه داد: در پایش وضعیت آموزش، از پرچمداران کشور هستیم و خوشبختانه دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش داشتند رو به رشد هستند. همچنین تفاهم نامه‌ای به موازات تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان، با این ارگان در اصفهان امضا شد و دانشجویان جهادی ما با نگاه کمک به دانش‌آموزان در شرف تکرار پایه، وارد اقصی نقاط استان شده و کار آموزش را پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در جهت توسعه عدالت آموزشی، استان ورودی جدی به کلاس‌های چندپایه و روستایی داشتیم، کیفیت بخشی در این کلاس‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و با ارسال بسته‌های آموزشی و کمک راهوران آموزشی، کیفیت آنها را کنترل کردیم.

معاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اضافه کرد: ارزشیابی کیفی توصیفی سال‌هاست که در اصفهان با قدرت انجام می‌شود؛ از جمله طرح‌هایی که به وزارت خانه معرفی شد، طرح جامع نظارت بود. این طرح از مدیران ابتدایی برای رصد آموزش در مناطق و نواحی استفاده می‌کرد که نتایج این پایش را منطقه به منطقه ارائه کردیم و خواستیم که با توجه به نتایج، برنامه‌های کیفیت بخشی پیش بینی و انجام شود. البته این طرح باید همسوتر با سند بنیادین پیش برود تا ملموس‌تر و کارآمدتر باشد.

ابطحی خاطر نشان کرد: آموزش ابتدایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش بوده و باید سرمایه‌های مغفول در این بخش را شناسایی و از آنها استفاده کنیم. با آنکه زمان برای ما کم بود، اما همه کوشیدند که آموزشی خوب را در این سال تحصیلی ارائه کنیم.

کد خبر 508937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.