ایجاد ۱۷۰۰ هکتار فضای سبز در مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد گفت: در چهار سال گذشته حدود یک هزار و ۷۰۰ هکتار به فضای سبز مشهد افزوده شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی اظهار کرد: سرانه فضای سبز مشهد سال ۹۶ برابر ۱۴.۶ مترمربع بود که اکنون به ۱۸.۵ مترمربع رسیده است یعنی ۱۷۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده که ۳۰۰ هکتار در فضای شهری و مابقی کمربند سبز است.

وی با بیان اینکه پراکندگی فضای سبز شهری موضوعی بسیار مهم بوده که به آن توجه شده است، افزود: بر همین اساس ۵۷ بوستان را در این دوره در مناطق کم برخوردار احداث کرده‌ایم.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد حفظ ارتباط طبیعت بیرونی با محیط شهری است، کمربند سبز، کوهشار و زیست‌پارک باعث این ارتباط می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته بوستان‌های موضوعی زیادی مثل جلوخان و مادر و کودک را افتتاح کرده‌ایم، گفت: کشت‌پارک نیز رویکرد موضوعی دارد که اولین بار در مشهد در حال احداث است و تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

یعقوبی ادامه داد: در مجموع هفت باغ در مجموعه زیست‌پارک تعریف شده است؛ در مجموع زیست پارک پروژه بوم گردی و آشنایی شهروندان با زندگی روستایی و عشایری و در محیط تپه ماهوری ایجاد شده که سعی کردیم کمترین دخل و تصرف را در آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۶ گونه گیاهی با نظر متخصصان دانشگاه فردوسی کاشته شده است، خاطرنشان کرد: مبلمان مطابق با محیط است و از کوه پارک به زیست پارک ۴۵۰ متر طولی منظرگاه دارد و بعد از منظرگاه سنگفرش به طول یک کیلومتر انجام شده است.

کد خبر 508841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.