ایجاد تعادل بین عمل به شعارها و حفظ ایدئولوژی، مهم‌ترین چالش رئیسی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مهمترین چالش رئیسی حفظ تعادل بین عمل به شعارها و حفظ ایدئولوژی‌های سیاسی است، زیرا قطعاً رئیس دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی و کرونا نیازمند ارتباط بین‌المللی و عدول از دیدگاه‌های سیاسی جریان انقلابی است.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد چالش‌های ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش‌های ابراهیم رئیسی داشتن عملکرد متناسب با شعارهای خود پیش از برگزاری انتخابات است، زیرا در زمان تبلیغات انتخاباتی بارها تاکید کرد که توانایی حل مشکلات را با تکیه بر توان داخلی دارد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مشکلات ایران ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا است بر همین اساس رئیسی به ناچار برای حل مشکلات کشور مجبور به حل منازعات بین‌المللی است، اما در مقابل باید پاسخگوی انتظارات جریان حامی خود باشد، زیرا آنها انتظار تشکیل دولتی انقلابی و بدون سازش با غرب را دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: انتظار رأی دهندگان به رئیسی تشکیل دولتی انقلابی است که قصد تعامل با جوامع بین‌المللی ندارد. به نظر می‌رسد مهمترین چالش رئیسی حفظ تعادل بین عمل به شعارها و حفظ ایدئولوژی‌های سیاسی باشد؛ زیرا قطعاً رئیس دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی و کرونا نیازمند ارتباط بین‌المللی و عدول از دیدگاه‌های سیاسی جریان انقلابی است.

صادقی تصریح کرد: تشکیل کابینه دولت سیزدهم از دیگر چالش‌های مهم رئیسی خواهد بود. در حالی که وی بر مستقل بودن دولت خود تاکید می‌کند، اما هنوز مراد وی از دولت مستقل مشخص و آشکار نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که رئیسی در زمان انتخابات از سوی بسیاری جریان‌های اصولگرا مورد حمایت قرار گرفت؛ بنابراین اعمال فشار جریانات سیاسی که خود را مؤثر در پیروزی وی می‌دانند برای سهم خواهی از کابینه، چالش‌های متعددی را برای تشکیل کابینه دولت سیزدهم ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 508821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.