۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
به بندر آستارا سفر نکنید

شهردار بندر آستارا گفت: با توجه به قرار گرفتن آستارا در وضعیت قرمز کرونا و تشدید شیوع این بیماری در این شهرستان، در حال حاضر از پذیرش مهمانان تابستانی معذوریم و از هموطنان می خواهیم که به این شهر سفر نکنند و در شهرهای خود بمانند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر توریستی بندر مرزی آستارا هر سال در فصل تابستان میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر ایران بود، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از پذیرش مهمانان معذوریم و از همه هموطنان می‌خواهیم از سفر به این شهر به عنوان مقصد گردشگری خودداری کنند.

وی از انجام تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر آستارا خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، ورودی همه مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و کمپ‌های مسافرتی، طرح ساحلی سفیر امید، شناگاه بانوان و آقایان و پارک جنگلی بی‌بی یانلو مسدود شده و تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: از ۲۰ روز پیش که این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا در دو نوبت صبح و شب، سطح معابر شهری را شستشو و پاکسازی می‌کنند.

وی با بیان این که ضدعفونی معابر عمومی در دستور کار قرار دارد، افزود: از ادارات متولی مثل مرکز بهداشت و درمان انتظار داریم در تأمین محلول ضدعفونی کننده با شهرداری آستارا همکاری لازم را داشته باشد.

معیتی یادآور شد: شهرداری آستارا به منظور آگاه سازی بیشتر شهروندان جهت راهکارهای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، بنرهای آموزشی در سطح این شهر نصب کرده است.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران و شهر گردش پذیر آستارا، شهرداری این شهر طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، مراکز تفریحی و کمپ‌های مسافرتی خود را به صورت مستمر تعطیل کرده و از این طریق درآمد پایداری نداشته و به لحاظ اقتصادی بسیار متضرر شده است.

شهردار آستارا با بیان این که در ایام وضعیت قرمز کرونا و هوای بسیار گرم تابستان، کار پاکبانان مضاعف شده است، یادآور شد: نیروهای خدمات شهری زباله‌های شهری را طبق زمان بندی و ساعت مشخصی جمع آوری می‌کنند لذا از شهروندان انتظار داریم به منظور جلوگیری از آلودگی و انتشار بوی نامطبوع زباله‌ها، پسماند منزل را در کیسه پلاستیکی دربسته، ساعت ٩ شب در سطل‌های زباله شهرداری قرار دهند و از ریختن آن در کانال‌ها و معابر شهری پرهیز کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.

کد خبر 508819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.