مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت شیائومی یکی از شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه است که امروز محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. یکی مزیت‌های گوشی‌های هوشمند امروزه داشتن تکنولوژی 5G است و قصد داریم به مقایسه بهترین و خوش قیمت ترین آن‌ها از برند پرطرفدار این روزها یعنی شیائومی بپردازیم. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO باRedmi Note 10 پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10 از نظر دوربین

POCO M3 PRO

Redmi Note 10

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

-

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

هشت مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

در طراحی دوربین شیائومی POCO M3 PRO سه لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است که لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد. یک لنز دو مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز دو مگاپیکسلی وظیفه تشخیص عمق را بر عهده دارد. همان‌طور که مشخص است ساختار دوربین این گوشی در حد و اندازه گوشی‌ای مقرون‌به‌صرفه است. دوربین سلفی هم تک لنزی است که به صورت حفره تقریباً بزرگی در قاب جلوی دستگاه قرار گرفته و همان درز نور از اطراف لنز دوربین وجود دارد که البته خیلی مهم نیست زیرا تنها درصورتی‌که در صفحه‌ای کاملاً سفید باشد این درز نور خودش را نشان می‌دهد. لنز سلفی این گوشی هشت مگاپیکسل است که کیفیت مناسبی دارد و با پشتیانی از فیلمبرداری با کیفیت پیکسل و قابلیت Panorama ابزاری مناسب برای شبکه‌های اجتماعی و برقراری تماس تصویری است.

شیائومی Redmi Note 10 همانند گوشی‌های هم رده خود دارای دوربین چهارگانه است. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی در نهایت دو لنز دو مگاپیکسلی که یکی برای عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق استفاده خواهد شد. دوربین سلفی Redmi Note 10 نیز از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخته شده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO M3 PRO

Redmi Note 10

چیپست

MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G

Qualcomm SDM678 Snapdragon 678

پردازنده گرافیکی

Mali-G57 MC2 GPU

Adreno 612 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۴/‏۶۴ و ۱۲۸/۶‬

۴/‏۶۴ ‏، ۱۲۸/۴‬ و ۱۲۸/۶

شیائومی POCO M3 PRO از چیپست ساخت مدیاتک به نام Dimensity700 استفاده کرده است که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این چیپست در حقیقت برای گوشی‌های میان‌رده عرضه شده که تازه وارد است و زمان زیادی از عمر معرفی آن نمی‌گذرد. این تراشه از فناوری هفت نانومتری ساخته شده است که موجب شارژ بهینه خواهد شد. پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 تکمیل کننده این قسمت است. در بخش حافظه داخلی و حافظه رم این گوشی در دو نسخه به بازار عرضه شده است حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم چهار گیگابایت و دیگری حافظه داخلی ۱۲۸ و رم شش گیگابایت است.

شیائومی Redmi Note 10 از نظر سخت‌افزار یکی از جدیدترین چیپست‌های موبایلی دنیا یعنی اسنپدراگون ۶۷۸ را به کار برده و این گوشی یکی از معدودترین های مجهز به این چیپست و در حقیقت یکی از اولین گوشی‌های مجهز به این چیپست است. این سخت افزار برای کار کردن به‌صورت روزمره بسیار مناسب است و در مدتی از این گوشی استفاده می‌کنید مطمئناً برنامه‌ها و انجام کارهای روزمره مشکلی از نظر هنگ کردن، فریز شدن یا کندی و لگ زدن به وجود نمی‌آید. Redmi Note 10 با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و رم در نسخه‌های چهار و شش گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری هر دو گوشی از اندروید نسخه ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کنند. این رابط کاربری عملکرد خیلی خوبی از خودش هم در عمل و هم در ظاهر نشان می‌دهد و در کنار عملکرد خوبش در کارکرد قابلیت شخصی‌سازی بالایی هم دارد.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10 از نظر صفحه نمایش

POCO M3 PRO

Redmi Note 10

نوع نمایشگر

IPS

Super AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۴۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

صفحه نمایش شیائومی POCO M3 PRO با اندازه ۶.۵ اینچ و پنل IPS کار می‌کند. این پنل رزولوشن Full Hd دارد و با گوریلاگلس سه هم محافظت خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی صفحه نمایش POCO M3 PRO پشتیبانی آن از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است که در حقیقت داینامیک است به این معنی که به کمک رابط کاربری MIUI در مواقعی که نیاز به به‌روزرسانی مداوم تصویر روی صفحه نباشد نرخ نوسازی کاهش پیدا می‌کند تا مصرف انرژی پایین بیاید.

صفحه نمایش POCO M3 PRO رنگ‌ها را خوب نمایش می‌دهد و فاصله زیادی بین نمایش رنگ در این صفحه با واقعیت نیست، اما در نمایش رنگ مشکی عملکرد خوبی ندارد و طبیعی هم هست با صفحه‌ای که پنل IPS دارد روبرو هستیم و انتظار زیادی در نمایش رنگ مشکی نمی‌توان داشت. روشنایی صفحه نمایش در POCO M3 PRO خیلی زیاد نیست و حتی در محیط بسته هم بیشتر مواقع نیاز است تا این که نور صفحه را تا انتها زیاد کنید تا بتوانید محتوایی تمیز را از آن دریافت کرده باشید. به همین علت در محیط باز خیلی نمی‌توان روی عملکرد صفحه نمایش حساب کرد و محتوای تمیزی را به شما تحویل نمی‌دهد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi Note 10 از صفحه نمایشی با اندازه ۶.۴۳ اینچ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش پنل Super AMOLED دارد که رزولوشن استاندارد این روزهای گوشی‌های هوشمند یعنی Full Hd برایش در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش Redmi Note 10 با گوریلاگلس سه محافظت شده که بهتر است روی صفحه گوشی گلس محافظ را برای جلوگیری از خط و خش استفاده شود و در همچنین خبری از نرخ نوسازی بالا نیست و همان نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را دارد. البته به‌صورت پیش‌فرض شیائومی از یک محافظ برای صفحه نمایش استفاده کرده، اما اگر خیلی حساس هستید بهتر است از گلس قوی‌تری استفاده کنید. صفحه نمایش این گوشی در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب عمل می‌کند رنگ‌هایی بسیار زیبا و پویا به نمایش می‌گذارد در عین‌ حال صفحه نمایش شفافیت خیلی بالایی هم دارد. همچنین عمق رنگ مشکی روی این صفحه نمایش بسیار زیاد است و می‌توانید به‌خوبی برای مشاهده محتوا در محیط تاریک روی عملکرد خوبش مانند فیلم دیدن در محیط تاریک حساب کنید.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO وRedmi Note 10 از نظر طراحی ظاهری

POCO M3 PRO

Redmi Note 10

ابعاد

161.8x75.3x8.9 میلی‌متر

160.5x74.5x8.3 میلی‌متر

وزن

۱۹۰ گرم

۱۷۸.۸ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

قاب پشتی POCO M3 PRO که مهم‌ترین دلیل متفاوت بودن این گوشی است از پلاستیک براق ساخته شده که اثرانگشت و کثیفی را به خود جذب می‌کند. طراحی قابی که برای لنزهای دوربین اصلی در نظر گرفته شده به همراه تفاوت رنگ‌بندی قاب پشتی و قاب لنزهای دوربین اصلی به هر چه خاص‌تر بودن دستگاه در بخش ظاهری کمک کرده است همچنین بیرون‌زدگی لنزهای دوربین اصلی در قاب پشتی خیلی زیاد نیست و همین امر سبب شده تا POCO M3 PRO روی سطح صاف لق نزند.

فریم POCO M3 PRO نیز مانند قاب پشتی از پلاستیک ساخته شده است و خیلی شبیه به گوشی POCO M3 است. فریمی با طراحی مات که در بالا و پایین طراحی تخت را روی خودش می‌بیند که گوشی به‌روز و مدرن به نظر برسد. سنسور اثر انگشت POCO M3 PRO با کلید پاور ادغام شده است و در کناره گوشی جای گرفته است. همچنین جک ۳.۵ میلی متری محبوب علاقمندان به موسیقی هم سر جای خود باقی است و شیائومی اقدامی برای حذف آن در POCO M3 PRO انجام نداده است. همچنین این گوشی از وزن نسبتاً کمی برخوردار است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

جنس بدنه شیائومی Redmi Note 10 در قاب پشتی و در فریم از پلاستیک ساخته شده است. طراحی قاب پشتی به‌صورت مات در نظر گرفته شده که سبب شده Redmi Note 10 از ترند این روزهای بازار به‌خوبی پیروی کند، اما به‌گونه‌ای طراحی صورت گرفته که قاب پشتی در نگاه اول به نظر می‌آید که از شیشه ساخته شده است، اما در حقیقت از پلاستیک است. یکی از دلایل خوش‌دست بودن این گوشی اندازه جمع و جور در کنار خمیدگی‌های مناسبی که برای قاب پشتی در نظر گرفته شده است. Redmi Note 10 دارای وزن ۱۷۸ گرم در کنار ضخامت کاملاً مناسب ۸.۳ میلی‌متر است. یکی دیگر از خصوصیات Redmi Note 10 ضخامت کم قاب است که برای لنزهای دوربین اصلی در نظر گرفته شده و هیچ اثر منفی‌ در قرار گرفتن گوشی روی سطح صاف ایجاد نمی‌کند.

مقایسه شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10 از نظر باتری

POCO M3 PRO

Redmi Note 10

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۳۳ وات

شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10 مجهز به یک باتری قدرتمند پنج هزار میلی آمپری است. POCO M3 PRO از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتوری که داخل جعبه گوشی قرار گرفته ۲۲.۵ واتی است. POCO M3 PRO برای رسیدن به شارژ ۵۰ درصد حدود ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای رسیدن به ۱۰۰ درصد باید حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ دقیقه نیاز است. در مقابل Redmi Note 10 از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتوری که داخل جعبه دستگاه است از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. با استفاده معمولی از این گوشی می‌توانید تا یک روز و نیم بدون نیاز به شارژ با از گوشی استفاده کنید.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO M3 PRO و Redmi Note

۱۰ تا اینجا به مقایسه POCO M3 PRO با Redmi Note 10 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هر دو گوشی از نظر سخت افزاری و باتری نزدیک به هم است و عمده تفاوت آنها از لحاظ دوربین و طراح گوشی است که با توجه به این که کدام گوشی به سلیقه شخصی شما نزدیک‌تر است یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنید اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 508815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • a IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 2
    ردمی نوت 10 صدای استریو دارد لطفا دقت فرمایید