فرانسه قواعد سختگیرانه کرونایی را تشدید کرد

فرانسه به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید، قواعد کرونایی در این کشور را تشدید کرده و نهادهای بهداشتی انگلیس نیز بالاترین مرگ روزانه کرونایی از ۲۴ ماه مارس با ۹۶ فوتی را ثبت کردند.

به گزارش ایمنا، موج چهارم کرونا در حال ورود به بسیاری کشورهای اروپایی است و نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

بیش از ۶۰ درصد شهروندان آلمانی اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرده که حدود ۶۰.۲ درصد کل جمعیت این کشور حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده‌اند و ۴۷.۳ درصد هم کاملاً علیه این بیماری واکسینه شده‌اند. وی در پیامی توئیتری اعلام کرد که این میزان واکسیناسیون برای مقابله با دلتا ویروس کافی نیست و از شهروندان خواست بیشتر به تزریق واکسن روی آورند.

تشدید قواعد کرونایی در فرانسه

برای مبارزه با موج جدید کرونا دولت فرانسه قواعد و محدودیت‌ها را تشدید می‌کند. بر اساس قواعد جدید از روز چهارشنبه در سینماها، تئاترها و موزه‌ها ارائه یک گواهی واکسیناسیون و یا تست کرونای منفی و گواهی بهبودی از این بیماری لازم است.

سخنگوی دولت فرانسه روز دوشنبه از آغاز موج چهارم کرونا در این کشور خبر داده بود. وی هشدار داده بود که این موج می‌تواند خیلی شدید باشد. در فرانسه با حدود ۶۷ میلیون سکنه بیش از نیمی از شهروندان حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

فرانسه همچنین قواعد برای توریست‌ها را هم تشدید کرده و برای بازدید از اماکن فرهنگی و تفریحی گواهی واکسیناسیون، تست منفی کرونا و یا بهبودی از این بیماری را لازم دانسته است. در صورت نقض این قوانین جریمه تا ۱۵۰۰ یورو در انتظار متخلفان خواهد بود. در اواخر هفته گذشته نیز هزاران فرانسوی علیه قواعد جدید کرونایی دولت ماکرون اعتراض کردند. دولت فرانسه شیوع گسترده دلتا را علت اعمال این قواعد جدید اعلام کرده است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح چهارشنبه نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور را ۱۱.۴ اعلام کرده و خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰۳ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین در عرض ۲۴ ساعت ۱۹ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اصرار کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان بر عدم تزریق واکسن به کودکان

یکی از پزشکان کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان اعلام کرد که به جای واکسیناسیون کودکان بهتر است بزرگسالان بیشتری واکسینه شوند. وی برخی درخواست‌ها از این نهاد بهداشتی مبنی بر توصیه به واکسیناسیون کودکان را مورد انتقاد شدید قرار داد.

افزایش موارد ابتلای جدید به کرونا در اسپانیا

وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد موارد جدید ابتلاء به کرونا در این کشور در ۵ هفته اخیر در بین افراد واکسینه نشده رخ داده است. تنها حدود ۵ درصد مبتلایان از افرادی بودند که کاملاً علیه کرونا واکسینه شده بودند. از اواخر ژوئن موارد جدید ابتلاء به کرونا در اسپانیا مرتباً در حال افزایش است و اخیراً نهادهای بهداشتی این کشور از ابتلای ۲۷۲۸۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت در این کشور خبر داده‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در جزیره توریستی مایورکای اسپانیا نیز مرتباً در حال افزایش است. شمار مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این منطقه در یک هفته اخیر به ۳۳۵ رسیده است.

افزایش بیش از ۴۰ درصدی مبتلایان جدید هفتگی در انگلیس

شمار مبتلایان جدید در انگلیس در جریان هفته گذشته ۴۰.۷ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور اخیراً ابتلای روزانه ۴۶۵۵۸ مورد در این کشور ثبت شده است.

تمدید قواعد قرنطینه برای مسافران در آلمان

وزیر بهداشت آلمان خبر داد که قواعد قرنطینه برای مسافران ورودی به این کشور از مناطق خطر را تا اواسط سپتامبر تمدید می‌کند.

بیشترین آمار مرگ روزانه کرونایی از ماه مارس در انگلیس

انگلیس در روز سه شنبه بیشترین آمار مرگ روزانه کرونایی از ۲۴ ماه مارس را ثبت کرد. بر اساس اطلاعات دولت در ۲۴ ساعت ۹۶ نفر در این کشور بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند. ۴۶۵۵۸ نفر هم در این مدت به کرونا مبتلا شدند.

در این شرایط دولت انگلیس از روز دوشنبه تقریباً همه محدودیت‌های کرونایی برای مقابله با این ویروس را لغو کرد. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در انگلیس تا به حال حدود ۸۸ درصد شهروندان بزرگسال در انگلیس حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بیش از دو سوم شهروندان هم کاملاً علیه این بیماری واکسینه شده‌اند. با این همه ویروس دلتا همچنان در این کشور در حال گسترش است.

رکود در کمپین واکسیناسیون انگلیس

کمپین واکسیناسیون در انگلیس هم مشابه آلمان دچار رکود شده است. روزنامه تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که تعداد زیادی از پزشکان عمومی دوزهای واکسن مصرف نشده و منقضی شده را به خدمات بهداشتی باز می‌گردانند. بر اساس آمارهای اعلام شده در چند روز گذشته تعداد واکسیناسیون اولین دوز در انگلیس به پایین‌ترین میزان از زمان شروع روند واکسیناسیون سراسری در این کشور رسیده است. به صورت میانگین در هفت روز گذشته حدود ۵۵ هزار دوز واکسیناسیون اولیه در انگلیس صورت گرفته که در نقطه اوج واکسیناسیون چهار برابر این میزان ثبت شده بود. مقامات انگلیس در تلاش هستند تا با پیشنهادهایی به شهروندان و به خصوص جوانانی که برای تزریق واکسن تردید دارند برای انجام این کار انگیزه بدهند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۱۸۱۸۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۳ نفر هم بر اثر ابتلاء به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۴۶۵۵۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۶ نفر هم در اثر ابتلاء به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۳۵۵۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰ نفر هم بر اثر ابتلاء به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۷،۲۸۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹ نفر هم در اثر ابتلاء به ین بیماری جان خود را از دست دادند

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵،۸۹۰،۰۶۲ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۵۲۵ نفر هم در اثر ابتلاء به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۵,۵۱۹,۶۰۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۸۲۳ نفر هم در اثر ابتلاء به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۹۳,۰۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۸۸۴ نفر هم بر اثر ابتلاء به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۱۸۹,۱۳۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۱۴۸ هم در اثر ابتلاء به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۵۴,۸۲۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۹۳۸ نفر هم در اثر ابتلاء به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

کد خبر 508787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.