۶۰ درصد جمعیت فریدن و بویین میاندشت تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

رئیس تامین اجتماعی فریدن گفت: ۶۰ درصد جمعیت شهرستان فریدن و بویین میاندشت شامل ۱۱ هزار و ۸۵ نفر بیمه شده اصلی، دو هزار و ۶۰۰ نفر مستمری بگیر و حدود ۲۶ هزار نفر بیمه شده تبعی، تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

بهروز انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی کشور و با اصل سه جانبه گرایی و همکاری و تعامل بین شرکای اجتماعی و تأمین منابع مورد نیاز از طریق مشارکت کارفرما، کارگر و دولت، ارائه خدمت به بیش از نیمی از جمعیت مولد کشور را عهده دار است.

وی در رابطه با خدمات تأمین اجتماعی فریدن، گفت: شهرستان بویین میاندشت نیز تحت خدمات رسانی تأمین اجتماعی فریدن است و در مجموع از دو شهرستان حدود ۶۰ درصد مردم تحت پوشش این سازمان هستند که شامل ۱۱ هزار و ۸۵ نفر بیمه شده اصلی، دو هزار و ۶۰۰ نفر مستمری بگیر و حدود ۲۶ هزار نفر بیمه شده تبعی می‌شوند.

رئیس تأمین اجتماعی فریدن گفت: برای استفاده از مزایای بازنشستگی قوانین و جزئیات زیادی با توجه به جنسیت و سن و نوع شغل افراد وجود دارد مثلاً افراد با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه و شرط سنی ۶۰ سال برای آقایان و ۵۵ سال برای بانوان، می‌توانند متناسب با سال‌های پرداخت بیمه مستمری دریافت کنند و یا داشتن ۳۰ سال سابقه و شرط سنی ۵۰ سال برای آقایان و ۴۵ سال برای بانوان با ۳۵ سال سابقه و بدون شرط سنی دریافت مستمری شامل آن‌ها می‌شود.

انصاری در رابطه با مزایای استفاده از بازنشستگی و فوت یا بازماندگان، تاکید کرد: در صورتی که بیمه شده یا مستمری بگیر فوت کند افراد تحت تکفل آن می‌توانند با درخواست برقراری مستمری بازماندگان را به سازمان ارائه کنند و با توجه به سال‌های بیمه پردازی مطابق قوانین موجود مستمری دریافت کنند، البته امکان دریافت کمک هزینه مراسم ترحیم هم برای بازماندگان وجود دارد.

وی افود: فردی که بیمه پرداخت می‌کند اگر مشمول خدمات از کار افتادگی باشد و طبق نظر پزشک معالج و کمیسیون ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی توانایی خود را به صورت کامل برای کار کردن از دست داده باشد از کار افتاده کلی شناخته شده و می‌تواند مستمری دریافت کند.

رئیس تأمین اجتماعی فریدن در رابطه با اجرای طرح خدمات الکترونیکی از طریق درگاه es.tamin.ir، گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با وجود مراجعات فراوان به ادارات تأمین اجتماعی و گستره وسیع خدمات دهی فرآیند الکترونیکی شدن اجرا، اکنون در اداره تأمین اجتماعی فریدن نزدیک به ۷۰ درصد خدمات غیر حضوری انجام می‌شود.

انصاری تأکید کرد: بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان هنگام ثبت نام در ثبت مشخصات شناسنامه خود دقت کامل را داشته باشند و حتماً با شماره تلفن همراهی که سند آن به نام خودشان است ثبت نام کنند که در غیر این صورت حساب کاربری برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: با حذف فیزیکی دفترچه‌های درمانی، خدمات مربوط به اعتبار درمانی هم از طریق درگاه es.tamin.ir و هم از طریق شماره گیری #۱۴۲۰* قابل ارائه است.

کد خبر 508780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.