بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

واکنش به خط حمایتی و بازگشت دلیل اصلی مثبت شدن بیت کوین در ۲۴ ساعته اخیر است، اما در تایم فریم روزانه روند نزولی است و باید احتیاط کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۲۹ هزار و ۷۱۳ دلار، رشد ۵.۸۵ درصدی
  • اتریوم هزار و ۸۹۷ دلار
  • بایننس کوین ۲۸۵ دلار و ۵۲ سنت
  • کاردانو یک دلار و ۱۵ سنت
  • دوج کوین ۱۸ سنت
  • ریپل ۵۵ سنت
  • پولکادات ۱۲ دلار و ۱۶ سنت
  • یونی سواپ ۱۵.۹۰ دلار و ۸۹ سنت
  • بیت کوین کش ۴۱۸ دلار و ۸۹ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل ۲۸ تیر ماه

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در حرکت خود به سمت ۳۲ هزار دلار درگیر مقاومت ۳۱ هزار ۷۰۰ دلار شد همچنان نشانه‌ای از ریزش وجود ندارد اما در صورت مشخص روند نزولی احتمال ریزش تا سطح ۳۱ هزار ۱۰۰ دلار وجود دارد.

(تحلیل‌ها نظر تحلیلگر بوده و مبنای معاملات شما نباید قرار بگیرد، سلب مسئولیت)

تحلیل ۲۹ تیر ماه

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

روز گذشته در خصوص مقاومت مهمی که در پیش روی بیت کوین بود صحبت شد و احتمال ریزش تا سطح ۳۱ هزار دلار داده شد اما این سطح را از دست داد و تا ۲۹ هزار دلار ریزش انجام داد.

تحلیل ۳۰ تیر ماه

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

در عکس بالا می‌بینیم که کانال در تایم فریم چهار ساعته شکست ولی چرا بیشتر ریزش نداشت، دلیل در تصویر زیر مشخص است:

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

واکنش به خط حمایتی و بازگشت دلیل اصلی مثبت شدن بیت کوین در ۲۴ ساعته اخیر است، اما در تایم فریم روزانه روند نزولی است و باید احتیاط کرد.

اخبار مهم

شرکت سرمایه‌گذاری روتشیلد مقدار بیشتری از سهام صندوق‌های بیت کوین و اتریوم گری‌اسکیل را خریداری کرد

بر اساس اسناد جدیدی که در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفته است، شرکت سرمایه‌گذاری روتشیلد ۱۰۳,۰۵۹ سهم دیگر از صندوق بیت کوین گری‌اسکیل را خریداری کرده است. با این حساب، میزان سهام صندوق بیت کوین گری‌اسکیل تحت مالکیت روتشیلد به ۴.۲ میلیون دلار رسیده است. روتشیلد همچنین ۱۳ هزار و ۸۱۷ سهم دیگر از صندوق اتریوم گری‌اسکیل را نیز خریداری کرده است و میزان سهم خود از این صندوق را به ۶.۳ میلیون دلار افزایش داده است.

شرکت استرالیایی ماینر بیت کوین می‌خواهد وارد بورس نزدک شود

شرکت آیریس انرژی که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارد، در تلاش برای جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه است تا سپس سهام خود را در بورس نزدک عرضه کند. به گزارش بلومبرگ، این شرکت مستقر در سیدنی با سرمایه‌گذاران احتمالی در حال مذاکره است و می‌خواهد امسال وارد بورس نزدک شود. آیریس انرژی پیش از این قصد داشت از طریق ادغام با دیگر شرکت‌ها وارد این بورس آمریکایی شود اما هم‌اینک به دنبال عرضه مستقیم سهام خود در این بازار است. گفتنی است این شرکت دارای یک واحد استخراج ۵۰ مگاواتی در کانادا است که انرژی آن از طرق منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود.

رابین‌هود جزئیات عرضه اولیه سهام خود را اعلام کرد

پلتفرم معاملاتی رابین‌هود روز دوشنبه جزئیات مربوط به عرضه اولیه سهام خود را اعلام کرده است. این پلتفرم که خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد، قصد دارد حدود ۵۵ میلیون واحد از سهام خود را به فروش بگذارد و از این عرضه اولیه بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. این شرکت قیمت هر واحد از سهام خود را حدود بین ۳۸ تا ۴۲ دلار در نظر گرفته است. رابین‌هود درخواست خود را برای عرضه اولیه سهام در یکم جولای (۱۰ تیر) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرده بود. این شرکت همچنین احتمال می‌دهد درآمدش در سه ماه سوم امسال به دلیل پایین آمدن حجم معاملات به ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال کاهش یابد.

سناتور آمریکایی در خصوص نقش ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزاری اخیر تحقیق می‌کند

گری پیترز، سناتور آمریکایی که به‌عنوان رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا نیز فعالیت می‌کند روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال تحقیق بر روی نقش ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزاری اخیر است. او همچنین گفته است که قانون‌گذاران آمریکایی برای مقابله با این حملات ویرانگر باید هر کاری می‌توانند انجام دهند چراکه این حملات می‌تواند تأثیر مخربی بر زندگی و معیشت آمریکایی‌ها بگذارد. او معتقد است به دلیل آنکه هکرها خواستار پرداخت باج به‌وسیله ارزهای دیجیتال هستند، باید تحقیقات بیشتری بر روی این کلاس دارایی جدید انجام گیرد.

نتیجه پژوهش بانک مرکزی کانادا: ارز دیجیتال ملی مفید است

نتایج پژوهشی که توسط بانک مرکزی کانادا انجام شده نشان می‌دهد که ارز دیجیتال ملی می‌تواند به برخی نوآوری‌ها از جمله حذف کارمزد کارت‌های نقدی و اعتباری منجر شود. این پژوهش ضمن برشمردن برخی مزایا و معایب صدور یک ارز دیجیتال ملی در کانادا، در نهایت به این جمع‌بندی رسیده است که ارز دیجیتال ملی برای اطمینان از وجود یک اقتصاد دیجیتال رقابتی و فعال می‌تواند مفید و یا حتی ضروری باشد.

سرمایه‌گذاری جدید آرک اینوست در صندوق بیت کوین گری اسکیل

شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست روز سه‌شنبه سرمایه‌گذاری خود را در صندوق بیت کوین گری اسکیل افزایش داد و ۱۴ هزار و ۱۵۷ واحد دیگر از سهام این صندوق را خریداری کرد. این شرکت روز دوشنبه هم ۳۱۰ هزار واحد از سهام این صندوق را خریده بود. آرک اینوست در حال حاضر بیش از ۹ میلیون واحد از سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل را به ارزش تقریبی ۲۱۶ میلیون دلار در اختیار دارد. سهام این صندوق هشتمین دارایی عمده آرک اینوست است.

جی‌پی مورگان: بسیاری از مشتریان در پی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان اعلام کرد بسیاری از مشتریان آنکه در زمینه مدیریت ثروت و دارایی فعال هستند، ارزهای دیجیتال را یک طبقه دارایی می‌دانند و مایل به سرمایه‌گذاری در این حیطه هستند. ماری کالاهان ارودز، رئیس بخش مدیریت دارای این بانک ضمن اعلام این مطلب گفت: «شغل ما این است که به آنها کمک کنیم تا پولشان را در جایی که تمایل دارند، سرمایه‌گذاری کنند.» او همچنین افزود سرمایه‌گذاری در این حوزه یک تصمیم کاملاً شخصی است. این اظهارات یادآور سخنان جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، است. دیمون پیش‌تر مردم را به فاصله گرفتن از ارزهای دیجیتال فراخوانده بود. او هم به علاقه مشتریان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اذعان کرده بود.

جنجال یوان دیجیتال در آمریکا؛ ورزشکاران المپیکی نباید از این پول استفاده کنند

سه نماینده مجلس سنای آمریکا از مسئولان کمیته المپیک این کشور درخواست کردند تا استفاده از یوان دیجیتال را برای ورزشکاران آمریکایی در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ ممنوع اعلام کنند. این سه نماینده مدعی شدند بانک مرکزی چین می‌تواند یوان دیجیتال را ردیابی کند و ورزشکاران را حتی بعد از بازگشت به ایالات متحده تحت نظر داشته باشد. به گفته آنها، دولت چین اخیراً قابلیت‌های جدیدی را برای یوان دیجیتال راه‌اندازی کرده که به واسطه آنها می‌تواند از «جزئیات دقیق کالای خریداری‌شده و محل خرید آن» مطلع شود. این سه نماینده کمیته المپیک را به همکاری با نهادهای فدرال فراخواندند «تا از حریم خصوصی ورزشکاران آمریکایی در برابر دولت چین محافظت کند.»

پیشنهاد جدید دولت فرانسه برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در اروپا

دولت فرانسه پیشنهاد داده است سازمان بورس اوراق بهادار و بازارهای اروپا مسئولیت تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را در سراسر این قاره بر عهده بگیرد. در صورتی که پیشنهاد فرانسوی‌ها به تصویب برسد، این سازمان مستقر در پاریس به تنها نهاد ناظر بر حوزه ارزهای دیجیتال در اروپا بدل می‌شود و می‌تواند مقررات یکپارچه‌ای را در سراسر این قاره وضع کند. مقام‌های دولت فرانسه معتقدند انتخاب این سازمان برای قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال، روشی کارآمد و در جهت منافع مشترک کل کشورهای اروپا است.

اتحادیه اروپا به دنبال ممنوعیت کیف پول‌های ناشناس ارز دیجیتال

کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد کیف‌های پول ناشناس ارزهای دیجیتال را در این قاره ممنوع اعلام کند. این نهاد قصد دارد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کیف‌های پول را به جمع‌آوری اطلاعات درباره نقل و انتقال ارزهای دیجیتال و مشخصاتی مانند نام و آدرس و سن مشتری و مقصد تراکنش ملزم کند.

هدف اتحادیه اروپا از انجام این اقدامات مقابله با پول‌شویی و جلوگیری از تأمین مالی تروریسم است. کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مدعی شد با کمک این قانون پیشنهادی می‌توان انتقال دارایی‌های دیجیتال از جمله بیت کوین را کاملاً ردیابی کرد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 508750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.