نیم‌رخ غربی اصفهان متحول می‌شود

صبح امروز _ چهارشنبه ۳۰ تیرماه_ کلنگ احداث ادامه رینگ چهارم در نیم رخ غربی اصفهان با حضور استاندار، شهردار اصفهان، امیر ارتش، امام جمعه سپاهان شهر به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق طرح مسیر رینگ چهارم، ۷۸.۲ کیلومتر است که شامل ۲۳ تقاطع غیر همسطح اصلی در محل عبور از جاده‌های مهم و ۷ ایستگاه پل بزرگ است. این حلقه در انتهای کمربندی شرق در مجاورت کارخانه قند با احداث مجموع پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی آغاز شده و منطبق بر خیابان شهید خاتون‌آبادی به سمت شمال امتداد یافته و با گذر از بزرگراه شهید اردستانی (تقاطع غیر همسطح آفتاب) خیابان آیت‌الله غفاری و خیابان بعثت به شمال ورزشگاه نقش جهان در کیلومتر دو به بزرگراه معلم می‌رسد. پس از عبور از میدان استقلال منطبق بر خیابان لوله در غرب اصفهان در کیلومتر ۴ با خیابان آتشگاه ادامه یافته به سمت جنوب اصفهان حرکت می‌کند. با گذر از اراضی درچه و اتوبان ذوب‌آهن پس از عبور از شهر ابریشم، در کیلومتر ۵۵ گذر جنوب و جنوب غربی از جنوب با سپاهان‌شهر منطبق می‌شود. با عبور از اراضی سیتی‌سنتر در کیلومتر ۶۳ کمربندی جنوب شرق و شرق اصفهان از جوار مرکز همایش‌های بین‌المللی، سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی، شهر رویاها و میدان مرکزی میوه و تره‌بار گذشته و در محل پروژه شهید سلیمانی یک حلقه کامل ترافیکی را تشکیل می‌دهد.

با توجه به مشکلات ترافیکی شرق اصفهان احداث مسیر رینگ چهارم از شرق اصفهان آغاز شد و مسیر به پنج اولویت تقسیم بندی شد، اولویت نخست حد فاصل کیلومتر صفر شامل مجموعه پل‌های دفاع مقدس تا پل آفتاب است که بخش مهمی از آن اجرایی شده است. امروز نیز با حضور استاندار، شهردار اصفهان، امیر ارتش، امام جمعه سپاهان شهر کلنگ احداث ادامه رینگ چهارم در نیم رخ غربی اصفهان به زمین زده شد.

نیم‌رخ غربی اصفهان متحول می‌شود

اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی اصفهان در دوره‌های بعد هم ادامه یابد

عباس رضایی، استاندار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: ورزش و ورزشکاری نباید فقط در حد شعار مطرح شود بلکه باید در مقام عمل نیز در راستای آن اقدام کرد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ورزش همچون بعضی موارد دیگر در جامعه غریب است، تأکید کرد: باید در مقام عمل و اجرا این غربت را رفع کرد و طرح‌های نو برای توسعه ورزش داشته باشیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در جوامع صنعتی و پیشرفته تحرک و ورزش مورد توجه قرار گرفته است اما در جامعه ما به این موضوع مهم اهمیت زیادی داده نمی‌شود و این در حالی است که درصد زیادی از بیماری‌ها به دلیل کم‌تحرکی و حتی بی‌تحرکی است.

وی گفت: در عید قربان باید هوای نفس خود را قربانی کنیم و تعهد اخلاقی با خود و خدای خودمان داشته باشیم که حداقل روزانه نیم ساعت حتی در منزل ورزش و نشاط داشته باشیم.

رضایی با قدردانی از همکاری ارتش در اجرای پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: ایجاد پیست دوچرخه سواری گام مثبت و مؤثری است البته برای توسعه ورزش نباید تنها به این اقدامات بسنده کرد.

وی با اشاره به احداث رینگ چهارم در اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری، شهرداری اقدامات خوبی در اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی از جمله رینگ چهارم انجام داد که امیدواریم در دوره‌های بعد نیز این روال ادامه پیدا کند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: با تکمیل رینگ چهارم ترافیک شهر به ویژه در مسیر مقابل صفه رفع خواهد شد البته باید تفکر توسعه ورزش را نیز داشته باشیم و امیدواریم این فعالیت‌ها در سایر نقاط استان نیز ادامه پیدا کند.

نیم‌رخ غربی اصفهان متحول می‌شود

احداث ادامه حلقه حفاظتی در نیم رخ غربی شهر

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر از ابتدای نقطه صفر در انتهای کمربندی شرق در مجاورت کارخانه قند با احداث مجموع پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی آغاز شده و منطبق بر خیابان شهید خاتون‌آبادی به سمت شمال امتداد یافته و با گذر از بزرگراه شهید اردستانی (تقاطع غیر همسطح آفتاب) خیابان آیت‌الله غفاری و خیابان بعثت به شمال ورزشگاه نقش جهان در کیلومتر دو به بزرگراه معلم می‌رسد. پس از عبور از میدان استقلال منطبق بر خیابان لوله در غرب اصفهان در کیلومتر ۴ با خیابان آتشگاه ادامه یافته به سمت جنوب اصفهان حرکت می‌کند. با گذر از اراضی درچه و اتوبان ذوب‌آهن پس از عبور از شهر ابریشم، در کیلومتر ۵۵ گذر جنوب و جنوب غربی از جنوب با سپاهان‌شهر منطبق می‌شود.

وی ادامه داد: با عبور از اراضی سیتی‌سنتر در کیلومتر ۶۳ کمربندی جنوب شرق و شرق اصفهان از جوار مرکز همایش‌های بین‌المللی، سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی، شهر رویاها و میدان مرکزی میوه و تره‌بار گذشته و در محل پروژه شهید سلیمانی یک حلقه کامل ترافیکی را تشکیل می‌دهد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز کلنگ ادامه عملیات اجرایی رینگ چهارم در نیم رخ عربی حلقه حفاظتی با حضور امیر ارتش و استاندار اصفهان و امام جمعه سپاهان شهر به زمین زده شد.

نوروزی با بیان اینکه رینگ چهارم از چند شهر عبور می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با همکاری وزارت راه و شهرسازی «شرکت پروژه» را برای رینگ چهارم راه اندازی کرده که این شرکت متولی حلقه حفاظتی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری اصفهان با انجام اقدامات بزرگ راه دور را نزدیک کرده است، افزود: پس از مترو مهم‌ترین پروژه‌ای که در اصفهان در حوزه حمل و نقل اثرگذار باشد، رینگ چهارم است که سخت‌ترین بخش آن در قسمت جاده خاتون آبادی و حد فاصل پل سردار شهید سلیمانی تا پل آفتاب با پیشرفت ۹۰ درصدی اجرایی شده است.

شهردار اصفهان با قدردانی از همکاری ارتش در اجرای پروژه‌های شهری از جمله خیابان کمکی ارتش و رینگ چهارم در نیم رخ غربی آن گفت: امروز کلنگ احداث پیست دوچرخه سواری در سپاهان شهر به زمین زده شد؛ پیست دوچرخه سواری نیز در منتهی علیه عرض شمالی لاین دوم جاده رینگ چهارم ایجاد می‌شود و مسیر برای احداث این بخش از رینگ در توافق با ارتش آزادسازی خواهد شد؛ با توجه به اینکه ارتش ثابت کرده توانمندی لازم برای اجرای پروژه‌ها را دارد، مجری احداث پیست دوچرخه سواری نیز است.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: کلنگ زنی ادامه رینگ چهارم و پیست دوچرخه سواری آغاز مبارکی در راستای تحقق اهداف و مسیر ۷۷۷ کیلومتری دوچرخه سواری شهر باشد.

نیم‌رخ غربی اصفهان متحول می‌شود

در اجرای پروژه‌های شهری با شهرداری مشارکت می‌کنیم

امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد در حاشیه این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: ارتش در اجرای پروژه‌های متعددی با شهرداری اصفهان همکاری داشته که از جمله این پروژه‌ها رینگ چهارم است که بار ترافیکی این کلانشهر را به شدت کاهش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، ارتش در زمینه ورزش نیز ورود کرده و پیست دوچرخه سواری را در کنار ادامه مسیر رینگ چهارم در محدوده سپاهان شهر احداث می‌کند.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد با تاکید بر اینکه پتانسیل مهندسی ارتش بسیار بالا است، افزود: در سطح شهر با شهرداری در اجرای پروژه‌هایی همچون خیابان کمکی ارتش تا خیابان جانبازان مشارکت می‌کنیم و البته اجرای این پروژه بار ترافیکی سه راه حکیم نظامی را کاهش خواهد داد.

وی تاکید کرد: خیابان کمکی خیابان ارتش در روان سازی ترافیک مؤثر بوده و موجب توسعه خدمات حمل و نقل عمومی می‌شود.

امیر سرتیپ دوم آذرافروز گفت: پروژه ادامه خیابان توحید به سمت صفه را نیز ارتش اجرایی می‌کند، البته مأموریت‌های ارتش برای دیده شدن نیست.

نیم‌رخ غربی اصفهان متحول می‌شود

کلنگ زنی ادامه رینگ چهارم آغاز حرکتی جدید در شهر اصفهان است

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ملکیان، امام جمعه سپاهان شهر نیز در این مراسم اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند ثواب هیچ عمل خیر و عبادتی به فضیلت ماه ذی‌الحجه و دهه اول آن نمی‌رسد؛ پایان ذی‌الحجه عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم اسلام است.

وی با ابراز خرسندی از آغاز ادامه رینگ چهارم اصفهان در غرب شهر و پیست دوچرخه سواری از محدوده سپاهان شهر گفت: کلنگ زنی این پروژه‌ها در روز عید سعید قربان اقدامی بسیار ارزشمند است که امیدواریم آغاز حرکت جدید برای پروژه‌های بزرگ‌تر جهت استفاده مردم باشد.

امام جمعه سپاهان شهر ادامه داد: پیست دوچرخه سواری قطعاً محلی برای تردد افرادی می‌شود که از مسیر ۱۵۰ کیلومتری دوچرخه ایجاد شده در شهر رکاب می‌زنند و می‌توانند در آینده از این مسیر نیز استفاده کنند.

نیم‌رخ غربی اصفهان متحول می‌شود

رینگ چهارم حفاظتی، منفعت بسیاری برای اصفهان دارد

حیدر علی عابدی، نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: طرح رینگ چهارم یکی از اساسی‌ترین اقدامات در شهر اصفهان به شمار می‌آید که از لحاظ مختلف برای عموم مردم منفعت‌های زیادی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه پروژه رینگ چهارم به کاهش ترافیک و آلودگی هوای اصفهان کمک خواهد کرد، افزود: مزایای احداث این رینگ بر کسی پوشیده نیست زیرا موجب کاهش زمان سفر، و آلودگی هوا، مصرف سوخت و صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهامت، شجاعت و اقدام و برنامه‌ریزی شهرداری در این شرایط سخت کشور برای اجرای پروژه‌های متعدد قابل تحسین و تقدیر است.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر، گفت: ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در اصفهان از دیگر اقدامات قابل تقدیر شهرداری است که می‌تواند مورد استفاده شهروندان و گامی در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.

عابدی ادامه داد: احداث پیست جدید دوچرخه سواری در محدوده سپاهان شهر محل مناسبی برای کسانی خواهد بود که می‌خواهند تعطیلات خود را با ورزش سپری کنند، همچنین محیط امن و مناسبی برای دوچرخه سوارانی خواهد بود که روزانه از مسیرهای دوچرخه سطح شهر نیز استفاده می‌کنند.

کد خبر 508713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • مرتضی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    باسلام چرا کمربند جنوب غربی اصفهان حدفاصل سپاهان شهر و اتوبان ذوب اهن را. تکمیل نمی کنید
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    یه فکری به حال بزرگراه خرازی بشه بیشترین ترافیک اصفهان و عبور و مرور شامل شده
  • عباس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 1
    سلام بنده یه نظر دارم که خیابان بهمن 5 وامتداد بهمن 6 سپاهان شهر را به کوه صفه واتوبان اقارپرست متصل کنید با مهندسی روز وازاد سازی اراضی دانشگاه امیرالمومنین سپاه اگر میشود اینکار را در اینده انجام دهید
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 7
    اصفهان از خون خوزستانی ها و نفت انها و گاز انها و زمین های حاصلخیز خوزستانی ها دارد استان خودشان را آباد میکنند اما مطمئن باشید چرخ گردون اینطور نخواهد ماند.ایران بدون نفت و گاز و گندم و شکر خوزستان را تصور کنید ،افغانستانی بیشتر نهواهد بود
  • جعفرفروغی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 2
    سلام، شهردارعزیز و زحمتکش اصفهان جناب آقای نوروزی... خداقوت ، واقعا خسته نباشید زحمات شبانه روزی جنابعالی ودیگرعزیزان درشهرداریها را ارج می نهیم. موفقیت روزافزون شماراازخداوندمتعال خواهانم.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    خلاصه بنویسید میخان چکار کنن رینگ چهارم ویکم
  • سهیل IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    1 0
    با سلام، تشکر از زحمات شما، پس تکلیف مترو اصفهان _فولادشهر چی میشع؟ 20 ساله که میخوان ی مترو بکشن و هنوز تکمیل نشده!! یکم بیشتر توجه کنید