تبدیل میدان قدیمی آتن به منطقه پایدار شهری

درختان و زیرساخت‌هایی سبز به زودی فضای میدان قدیمی Syntagma، واقع در آتن پایتخت یونان باستان را فرا خواهد گرفت و منطقه‌ای پایدار برای برآورده کردن تمام نیازهای کاربران خود به وجود خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تنها دو دهه از بازطراحی میدان Syntagma در آتن می‌گذرد که مقامات از تغییر دوباره ظاهر آن در آینده نزدیک خبر داده‌اند. در واقع، اعضا شورای شهر پایتخت یونان پس از چند بار برگزاری جلسات متعدد در خصوص پایدارسازی هر چه بیشتر شهر، بالاخره در نوزدهم ژوئیه تبدیل میدان قدیمی به منطقه‌ای پایدار را به تصویب رساندند. البته پیش از این نیز طرح پایداری سازی میدان Syntagma در سال ۱۹۹۹ توسط یکی از معماران برجسته کشور به نام دیمیتریس مانیکاس مطرح شده اما تا چند ماه گذشته از توجه مقامات آتن پنهان مانده بود.

تبدیل میدانی قدیمی آتن به منطقه پایدار شهری

در طراحی دوباره میدان نسبتاً قدیمی آتن، طراحی مدرن مورد توجه قرار خواهد گرفت و فضایی پایدار به وجود خواهد آمد که در آن، تمام کاربران بتوانند نیازهای خود را از یک فضای عمومی مطلوب برآورده کنند. در این راستا، تعداد خطوط ترافیکی از ۶ مورد به چهار عدد کاهش خواهد یافت تا در نتیجه آن، امنیت مردم از یک سو و سطح آلودگی هوا و صوتی نیز از سوی دیگر کاهش یابد.

علاوه بر این، پیاده‌راه‌های تمام اطراف میدان عریض‌تر خواهد شد که این کار فضای بیشتری را در اختیار عابران پیاده قرار می‌دهد و راحتی را برایشان به ارمغان خواهد آورد. مهم‌تر از همه اینکه زیرساخت‌هایی نظیر سطوح شیب‌دار در سراسر منطقه نصب خواهد شد تا تردد تمام افراد با توانایی‌های جسمی متفاوت به راحتی انجام و هیچ مانعی بر سر راه افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار قرار نگیرد.

مقامات آتن ادعا کرده‌اند که در خیابان‌های اطراف منطقه جدید، پارک خودروهای شخصی ممنوع خواهد بود و در نتیجه مردم می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی با اتوبوس‌های عمومی به تردد بپردازند. تعداد ۲۸ اصله درخت جدید نیز در این منطقه کاشته می‌شود تا علاوه بر کاهش اثرات تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا به افزایش نشاط شهروندی نیز کمک کند. نصب آلاچیق‌های متعدد در فضاهای مختلف و همچنین سایبان‌هایی در پیاده‌روها نیز به کاهش دمای هوای اطراف کمک قابل توجهی خواهد کرد.

تبدیل میدانی قدیمی آتن به منطقه پایدار شهری

کد خبر 508708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.