رد ادعای برخی مسئولان زنجانی در خصوص پروژه «سبزه میدان»

شهردار زنجان ادعای برخی مسئولان در خصوص تخلف پیمانکار سبزه میدان را رد کرد.

حبیب الله یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این که یک نوع سنگ درجه یک در قرارداد پروژه سبزه میدان ذکر شده است، اظهار کرد: سال گذشته پیمانکار در صدد بود تا سنگی را که مشخصات فنی لازم که در قرارداد پیش بینی شده بود را استفاده کند که مشاور به پیمانکار ابلاغ کرد و اعلام شد که روی سنگ مذکور آزمایش‌های لازم را انجام دهد تا در صورت تأیید فنی قابلیت اجرا در پروژه را داشته باشد که این یک روال طبیعی است.

وی با بیان این که همان موقع نوع سنگ را تغییر دادند که البته مورد استفاده قرار نگرفت، ادامه داد: قله جدیدی را پیشنهاد دادند و سنگ‌ها به آزمایشگاه‌های مختلف ارسال شد و بر طبق مشخصات فنی اعلام شده در حال حاضر سنگی که قرار است در پروژه مورد استفاده قرار گیرد مورد تأیید آزمایشگاه فنی مکانیک خاک قرار گرفته و مشکلی در این خصوص نیست.

وی با بیان این که همواره مدیریت شهری بر اجرای کار کیفی در پروژه‌های عمرانی تاکید دارد، افزود: اگر سنگ تراورتن دارای مشخصات فنی چون جذب آب بالا باشد این نگرانی وجود دارد که در هنگام بارش‌ها مقاومت نداشته باشد که این موضوع حتماً آزمایش می‌شود.

شهردار زنجان اضافه کرد: سنگ اول مشخصات فنی لازم را نداشت و پیمانکار نیز قله جدید معرفی کرد که تا به امروز آزمایش‌هایی که مد نظر سازمان مدیریت برنامه‌ریزی اعلام بوده مشخصات فنی را جواب داده است.

یگانه در پاسخ به این که آیا سنگ‌های جدید خریداری شده است یا خیر؟ گفت: معمولاً سنگ‌ها از قله‌های متفاوت برش داده می‌شود لذا هر قله‌ای ممکن است رگه‌های متفاوتی داشته باشد که تا امروز پاسخ آزمایش‌های فنی مثبت بوده است و هر قله‌ای که مشخصات فنی لازم را نداشته باشد باید محل دیگری برای برش سنگ انتخاب شود.

وی اظهار کرد: سنگی که در پروژه سبزه میدان استفاده می‌کنیم باید در ۳۵ هزار مترمربع، سطح سه و نیم هکتار را پوشش دهد حال این موضوع که ممکن است سنگی که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد با دفعات بعدی از نظر فنی متفاوت باشد کاملاً طبیعی است.

این مسئول تاکید کرد: کارفرما، مشاور و نماینده شهرداری که بر اجرای پروژه نظارت دارد بر اساس قرارداد، اختیار لازم را جهت بررسی و تأیید فنی سنگ‌های مورد استفاده در پروژه دارند و هر لحظه اراده کنند می‌توانند نمونه برداری و آزمایش‌های مورد نظر را انجام دهند.

کد خبر 508680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.