آغاز عملیات اجرایی پروژه های منطقه ۲ شهرداری اصفهان

همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان امروز _سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰_ عملیات اجرایی "خانه دوستدار کودک"، احداث مجموعه فرهنگی شهرک رسالت و بوستان بختیاردشت و دیگر پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی با هزینه‌ای بالغ بر ۶٣٠ میلیارد ریال با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز کلنگ احداث خانه دوستدار کودک در این منطقه به عنوان بزرگترین و تخصصی‌ترین خانه کودک کشور تا چند روز آینده بر زمین زده شد؛: این پروژه در چهار طبقه به زیربنای چهار هزار و ۱۵۰ مترمربع طراحی شده که مدت اولیه پیمان ساخت سازه هفت ماه است.

برای احداث خانه دوستدار کودک زمینی به وسعت یک هزار و ۷۵۰ مترمربع در مجاورت پارک قلمستان در نظر گرفته شده است.

محدوده این خانه به گونه‌ای در نظر گرفته شده که بتواند مناطق غربی شهر اصفهان از جمله مناطق دو، هشت، ۹، ۱۱ و ۱۲ در غرب اصفهان را نیز در بر گیرد.

احداث مجموعه فرهنگی شهرک رسالت و بوستان بختیار دشت و تعدادی دیگر از پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی منطقه دو شهرداری نیز امروز کلید خورد.

خانه دوستدار کودک الگوی آنان که به کودک ارزش می‌گذارند

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: منطقه دو سرشار از خیر و برکت است و مردمی بسیار شریف دارد؛ مردم این منطقه در بحران‌ها و سر پیچ تاریخ کشور در ۴۲ سال گذشته از زمان تغییر نظام و سقوط رژیم پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و حوادث روزهای بعد از آن همچنین حوادث تلخ و ناگوار هشت سال جنگ تحمیلی همیشه در صحنه حضور داشتند و شهیدان بسیاری تقدیم کشور کردند، آماری که از شهدای این منطقه نسبت به جمعیت آن وجود دارد نشان از حضور دلیرانه و همیشگی آنها دارد بنابراین مردم این منطقه استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند.

وی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که امروز بر پیشانی منطقه دو در بودجه بندی شهرداری مُهر محرومیت نیست. اگرچه باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه دو دیگر نگران پرداخت حقوق کارکنان نیست، تأکید کرد: اینجا گرد هم آمدیم تا خانه دوستدار کودک را با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان کلنگ زنی کنیم تا در سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد، البته این طرح با کاندیداتوری اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک هماهنگ شده است؛ امیدواریم بهترین مکان برای فرزندان شهر احداث شود؛ زیرا شهر دوستدار کودک باید خانه دوستدار کودک فاخری داشته باشد.

نوروزی تأکید کرد: خانه دوستدار کودک پس از احداث مکانی برای کودکان و محل بازدید افراد زیادی در ایران و سازمان‌های بین المللی از جمله یونیسف خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانه دوستدار کودک الگویی برای تمام افرادی است که دغدغه انجام کار برای کودکان را دارند و به کودک ارزش می‌گذارند، گفت: شهرداری اصفهان که کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را از سازمان بین المللی دریافت کرده نمونه‌ای در این مکان ایجاد خواهد کرد که همگان بدانند کودک ارزشمند و ارزش کار عمرانی این پروژه مهم است.

نوروزی با ابراز خرسندی از ایجاد کلکتورها و تصفیه خانه برای رهایی فضایی سبز منطقه دو از خشکسالی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز ۵۲ هکتاری در منطقه بختیار دشت اقدام بسیار ارزشمندی است که در این راستا بر خود لازم می‌دانم از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهرداری، مدیر منطقه دو و تمام کارکنان و کارشناسان که با نگاه دقیق به مناطق کمتر برخوردار همت گماردند تا مردم زندگی و رفاه بیشتری داشته باشند تشکر کنم چرا که اگر همکاری شورای شهر نبود شاید به دلیل مشکل حقوقی زمین خانه دوستدار کودک امروز این فرصت ایجاد نشده بود.

وی اظهار امیدواری کرد: منطقه دو با حرکت آغاز شده، مسیر رشد و شکوفایی خود را به خوبی طی کند و مردم از حداقل امکانات یک زندگی توأم با آرامش و آسایش برخوردار شوند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: اگر در دوره چهار ساله این مدیریت شهری قصور یا بی توجهی و کاستی صورت گرفته از همه عذرخواهی می‌کنم و اطمینان می‌دهم که در چهار سال گذشته دغدغه ما این بود که تک تک شهروندان دیده شوند و مناطق کمتر برخوردار از امکانات و بودجه بهتری بهره مند شوند.

اصفهان در آینده هیچ منطقه محرومی نخواهد داشت

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از توصیه‌های دینی، خود شناسی است زیرا کسی که خود را بشناسد در جهت شناخت باری تعالی گام برداشته است.

وی افزود: امروز که در گوشه و کنار شهر و کشور ما مردم مشغول خواندن دعای عرفه بودند، علاوه بر تأثیرات معنوی این دنیا بر وجود همه ما، موضوع خودشناسی مطرح است؛ امام حسین (ع) نیز در کنار شناخت خدا به ابعاد وجودی و مأموریت‌های خود به عنوان اشرف مخلوقات پرداختند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: اگر همه ما نسبت به خود و ابعاد وجودیمان بیشتر شناخت پیدا کنیم و مسئولیت‌ها و مأموریت‌های خود را بشناسیم و بیشتر از فرصت‌های در اختیارمان استفاده کنیم و با فضائل اخلاقی آشنا شویم قطعاً از رذائل اخلاقی فاصله می‌گیریم و اگر از رذائل اخلاقی دور نشده‌ایم بدان معنا است که به ابعاد وجودی خودمان واقف نیستیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح" گفت: با توجه به تعدد افتتاحیه‌ها و اینکه تعیین یک روز در هفته جوابگوی تنوع افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها نبود از این رو برنامه عید تا عید را تعریف کردیم تا هر روز افتتاحیه‌ها در شهر برگزار شود و مردم از برکات آن بهره‌مند شوند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: امروز در منطقه دو شهرداری اصفهان حدود ۶۲ میلیارد تومان پروژه بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود و بسیار خرسندیم که مناطق شهرداری یکی پس از دیگری مسیر رشد و پیشرفت و تعالی خود را پی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر روزی برای برخی از مناطق از واژه محروم یا نیازمند استفاده می‌شد امروز گام‌ها به سمت و سویی برداشته شده که در آینده هیچ منطقه محرومی نخواهیم داشت زیرا محرومیت از چهره شهر خدا یعنی اصفهان برداشته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بهمن ماه سال گذشته هنگام تصویب بودجه ۱۴۰۰ در مدیریت شهری و شورا رویکرد و ایجاد جهش در منطقه دو شهرداری بود، اظهار کرد: پروژه‌های امروز حاصل تغییر نگاه‌ها به این منطقه است چرا که مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند شایسته بهترین‌ها هستند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر در جلسات علنی این شورا احداث خانه کودک برای نخستین بار در کمترین زمان بود از این رو در بودجه سال گذشته ردیفی برای آن اختصاص دادیم اما آزادسازی زمین با موانعی روبرو شد و کار با یکسال تأخیر مواجه شد که اگر این اتفاقات نیفتاده بود امروز پروژه خانه دوستدار کودک به مرحله نازک کاری رسیده بود و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گرفت.

۴۵۰۰ مترمربع به فضاهای فرهنگی منطقه ۲ اضافه می‌شود

کاووس حقانی، مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: پس از اینکه برای نخستین بار در سال ۹۷ کنفرانس ملی دوستدار کودک در شهر اصفهان برگزار شد، این کلانشهر به عنوان سومین شهر غرب آسیا پایلوت شهر دوستدار کودک شناخته شد و پس از پیگیری‌های زیاد و حمایت‌های شهردار اصفهان جانمایی احداث خانه کودک در محدوده منطقه دو شهرداری انجام شد.

وی افزود: پس از اجرا و اتمام پروژه خانه دوستدار کودک و مجموعه فرهنگی شهرک رسالت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی این منطقه اضافه خواهد شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به کمبود شدید منابع آبی جهت آبیاری فضای سبز، منبع‌های آب متعددی مجموعاً به حجم چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب احداث شد، خاطرنشان کرد: به موازات این اقدام خطوط انتقال آب منطقه به میزان پنج و نیم کیلومتر توسعه یافت.

وی ادامه داد: ۵۳ هکتار فضای سبز در بوستان بختیار دشت در حال احداث است که سرانه فضای سبز منطقه را از ۳۲ مترمربع به ۳۹ مترمربع افزایش می‌دهد

کد خبر 508560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.