به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکسی از وسایل حمل و نقل عمومی است، تأمین تسهیلات بانکی جهت نوسازی و بهسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی به عهده دولت است حال با توجه به این موضوع در حال حاضر هیچ گونه تسهیلات بانکی توسط دولت در اختیار شهرداریها قرار نمیگیرد، شهرداریها با وجود محدودیتها و تنگناهای منابع مالی باید در حد توان نسبت به تأمین منابع لازم جهت نوسازی ناوگان فرسوده اقدام کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته با پیگیریهای لازم، مبلغ ۸۵ میلیارد ریال (هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) تسهیلات قرضالحسنه با کارمزد اندک از محل اعتبارات شهرداری جهت نوسازی ناوگان فرسوده در سال ۱۳۹۹ اختصاص یافته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین یادآور شد: علاوه بر این، مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان نیز تخفیفات هزینه نقل و انتقال خودرو، کمکهای بلاعوض و بخشودگیهای تمدید مجوز به تاکسیرانانی که اقدام به نوسازی تاکسی فرسوده کردهاند اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: از مهمترین دستاوردهای طرح نوسازی تاکسی فرسوده میتوان به کاهش بار ترافیک در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیمای بصری شهری، افزایش ضریب ایمنی تاکسیها، کاهش تصادفات و همچنین کاهش سن ناوگان تاکسیرانی قزوین اشاره کرد.
عرشیان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان سازمان تاکسیرانی وجود دارد، یکی از مهمترین برنامههای سازمان تاکسیرانی طرح جمع آوری و اسقاط تاکسیهای فرسوده ناوگان تاکسیرانی بوده که اجرای این برنامه، نیازمند حمایت جدی مسئولان است.
نظر شما