احداث فضای سبز در پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی آبیدر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث سه هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک دو هکتاری باغ ایرانی در آبیدر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج آسوز شعبانی از آغاز عملیات احداث سه هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک دو هکتاری باغ ایرانی در آبیدر خبر داد و اظهار کرد: برای استفاده از طراحی کاشت خاص باغ ایرانی درختانی از جمله چنار و سرو شیراز به صورت ردیف کاری با حفظ فاصله کاشت و به صورت متوالی کاشت می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات نهال کاری و احداث فضای سبز باغ ایرانی انجام می‌شود، گفت: عملیات احداث باغ ایرانی با هدف ایجاد فضایی فرهنگی، هنری، تفریحی با طراحی زیبا و چشم‌نواز به عنوان نشانه‌ای از فرهنگ، تاریخ و معماری اصیل ایرانی در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: باغ ایرانی سال گذشته در زمینی به مساحت دو هکتار و در جوار پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در راستای توسعه سرانه فضای سبز احداث شد.

وی از آغاز عملیات احداث سه هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر خبر داد و گفت: برای استفاده از طراحی کاشت خاص باغ ایرانی درختانی از جمله چنار و سرو شیراز به صورت ردیف کاری با حفظ فاصله کاشت و به صورت متوالی کاشت می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: استفاده از درختان سایه‌انداز چون بید مجنون، استفاده از درختچه‌های گلدار برای ایجاد رنگ در فصول مختلف از جمله بداغ، توری، نسترن سفید به منظور افزایش زیبایی و شادابی محوطه پارک نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای پوشش دهی و زیبایی هرچه بیشتر دیوارهای باغ از پیچ‌هایی همچون پیچ امین الدوله، پیچ اناری، پیچ گلیسین و آبشار طلایی استفاده می‌شود.

کد خبر 508533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.