۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
داعش به عراق بازگشته است؟

یک کارشناس مسائل عراق گفت: حادثه شب گذشته شهرک صدر، چهارمین عملیات تروریستی داعش در یک سال اخیر در عراق محسوب می‌شود.

فرزان شهیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص انفجار تروریستی شب گذشته در عراق، اظهار کرد: متأسفانه شب گذشته در شهرک شیعه نشین صدر عراق یک انفجار تروریستی خونین رخ داد که به لحاظ تراکم جمعیت در این منطقه تلفات بسیاری داشته است.

وی افزود: بلافاصله مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که این حادثه در پی انفجار یک بمب دست ساز در بازار شهرک صدر رخ داده است، اما ساعاتی بعد رسانه‌های وابسته به گروهک تروریستی داعش اعلام کردند که این انفجار در نتیجه یک عملیات انتحاری عوامل این گروهک بوده است.

این کارشناس مسائل عراق ادامه داد: نخست وزیر عراق ساعاتی بعد از وقوع این حادثه دستور بازداشت رئیس پلیس این منطقه را صادر کرد و خواستار مجازات عوامل بروز آن شد.

شهیدی تاکید کرد: حادثه شب گذشته شهرک صدر، چهارمین عملیات تروریستی داعش در یک سال اخیر در عراق محسوب می‌شود، بر همین اساس به نظر می‌رسد عناصر باقی مانده از این گروهک تروریستی به عراق بازگشته‌اند و به صورت پراکنده دست به عملیات‌های خرابکاری یا انتحاری می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت برای برگزاری انتخابات زود هنگام در عراق آماده می‌شود عملیات‌های تروریستی فضای این کشور را به سوی ناامنی خواهد کشاند و قطعاً این موضوع نقش مؤثری در سرنوشت انتخابات عراق خواهد داشت.

کد خبر 508507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.