استونی میزبان ترمینال دوستدار محیط زیست

بندر تالین، بزرگترین مرجع بندری استونی میزبان ترمینال جدیدی است که بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ساخته شده است تا بین نیازهای جوامع محلی و اپراتورهای سفرهای دریایی تعادل برقرار کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بندر تالین که هر ساله بیش از ۱۰ میلیون مسافر را به مقاصد مختلف می‌رساند از یک ترمینال کشتیرانی پایدار برخوردار است و جاذبه‌های گردشگری پایتخت استونی را به هم پیوند می‌دهد. این پایانه مسافربری مدرن‌ترین و کاربردی‌ترین ترمینال منطقه در نوع خود به حساب می‌آید که به منظور کاهش اثرات منفی فعالیت‌های بندر بر محیط زیست ساخته شده است.

مقامات رسمی پایتخت استونی ادعا کرده‌اند که گردشگری دریایی پس از برداشتن محدودیت‌های کرونایی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و به همین دلیل، توجه ویژه اپراتورهای کشتی به مسافران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این امکان در ترمینال جدید فراهم آمده است. این پایانه بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ساخته شده و تمام انرژی مورد نیاز خود را از پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند. علاوه بر این، گرمای لازم برای ترمینال از طریق پمپ‌های حرارتی که نیروی خود را از دریا می‌گیرد، فراهم می‌آید. جالب است بدانید که این ترمینال شگفت‌انگیز قرار است در فصولی که مسافرت دریایی انجام نمی‌شود به عنوان مکانی برای برگزاری رویدادهای مختلف، موسیقی‌های زنده و کنفرانس‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد ترمینال جدید که آن را در لیست سازه‌های دوستدار محیط زیست قرار داده است می‌تواند به وجود لامپ‌های ال ای دی، یک سیستم تهویه کنترل دما و امکاناتی برای هدایت نور طبیعی به داخل سازه اشاره کرد.

مدیران پروژه ترمینال سبز بندر تالین تمام جنبه‌های زیست‌محیطی را در آن مورد توجه قرار داده و حتی به جای استفاده از اتوبوس‌ها برای رساندن مسافران به ایستگاه کشتی، تورهایی مسافرتی تشکیل داده‌اند که مردم را از طریق پیاده‌روی به سمت مقصد هدایت می‌کنند.

تفریحگاه بزرگ و جذابی نیز در مجاورت ترمینال ساخته شده و میزبان مسافرانی است که قبل و بعد از سفر خود به استراحت در مکانی زیبا و تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر آب علاقمند هستند. این تفرجگاه یک زمین بازی، مکانی مجهز به وسیله‌های ورزشی، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، مناطقی برای استراحت و سکوهایی برای تماشای چشم‌اندازهای اطراف را نیز در خود جای داده است.

استونی میزبان ترمینالی دوستدار محیط زیست

کد خبر 508500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.