تأثیر مصرف قهوه و سبزیجات بر میزان خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف قهوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است نوع رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سیستم ایمنی بدن افراد دارد، بنابراین گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مواد غذایی مصرفی بر پیشگیری از ابتلای بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. تقریباً ۳۷ هزار و ۹۸۸ نفر در این مطالعه شرکت کردند و میزان مصرف قهوه، چایی، سبزیجات، میوه، ماهی چرب، گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز خود را اعلام کردند. ۱۷ درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه در طول روز خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد همچنین، مصرف حداقل ۰.۶۷ وعده سبزیجات در طول روز که شامل سبزیجات خام و پخته می‌شود خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد. در حالی که مصرف گوشت فرآوری شده حتی به میزان ۰.۴۳ وعده در روز افراد را در معرض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌دهد.

با وجود این که محققان معتقدند که نوع رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ دارد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اعلام کرده است که واکسیناسیون مؤثرترین راه پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ به ویژه نوع شدید و مرگ و میر ناشی از آن است. واکسیناسیون خطر انتقال ویروس کرونا به دیگران را کاهش می‌دهد بدین صورت میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 508430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.