دورگه‌های تیم‌ ملی بسکتبال مشکلی برای بازی در المپیک ندارند

مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون بسکتبال گفت: محدودیت تابعیت مضاعف جلال‌پور توسط فیبا برداشته شده و وی می‌تواند به همراه رستم‌پور و گرامی‌پور برای تیم ملی ایران در المپیک توکیو بازی کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، ایمان فرزین مدیر روابط بین الملل فدراسیون در رابطه با شبهات مطرح شده در برخی از رسانه‌ها درخصوص حضور بازیکنان دو ملیتی در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: بر اساس قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا، در ترکیب ۱۲ نفره هر تیم تنها یک بازیکن دو ملیتی می‌تواند قرار بگیرد. بر این اساس پیش از این دو بازیکن با تابعیت مضاعف در تیم ملی بسکتبال کشورمان حضور داشتند و محدودیت‌هایی برای سرمربی محترم تیم ملی وجود داشت.

او با اشاره به رفع شدن مشکل پویان جلال‌پور افزود: پویان جلال پور آلمانی – ایرانی و مایک رستم‌پور آمریکایی – ایرانی هستند که طی مکاتبتات و مذاکرات متعدد ما با فیبا و استفاده از ارتباطات خوبمان در فدراسیون جهانی، مدارک لازم را جهت رفع محدودیت جلال‌پور ارسال کردیم. با توجه به اینکه وی شناسنامه ایرانی خود را در سه سالگی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان دریافت کرده بود، محدودیت تابعیت مضاعف (Naturalized) وی توسط فیبا برداشته شده و وی نیز می‌تواند به همراه رستم‌پور و گرامی‌پور در ترکیب تیم ملی بسکتبال کشورمان در المپیک توکیو حضور داشته باشد.

فرزین در پایان با اشاره به قانون فیبا درباره موارد این چنینی اضافه کرد: بر اساس قانون فیبا، هر بازیکنی که قبل از رسیدن به سن هفده سالگی شناسنامه یا گذرنامه خود را از کشور متبوع دریافت کند، در صورتی که برای تیم ملی کشور اول خود (محل تولد) بازی نکرده باشد می‌تواند برای تیم‌های ملی کشور دوم به میدان برود.

کد خبر 508349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.