۲۸۳ میلیارد ریال از بدهی های شهرداری مهاباد پرداخت شد

شهردار مهاباد گفت: طی پنج ماه گذشته ۲۸۳ میلیارد ریال از معوقات پرسنل و کارگران شهرداری این شهر پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا، سیدجمیل قادری در این باره اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه سال گذشته و با برنامه‌ریزی و مدیریت منابع مالی تاکنون موفق شده‌ایم بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال حقوق پرسنل اداری و عیدی و پاداش سال گذشته، حدود ۲۴ میلیارد ریال حقوق پرسنل آتش‌نشانی و عیدی و پاداش سال گذشته، بیش از ۶۳ میلیارد ریال حقوق پرسنل فضای سبز و بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال حقوق پرسنل خدمات، امانی، رانندگان استیجاری و آسفالت را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به مطالبات بازنشستگان شهرداری مهاباد اضافه کرد: خوشبختانه در این مدت با پرداخت ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات بازنشستگان شهرداری بدهی‌های شهرداری مهاباد به این قشر تسویه شده و به جز تعدادی انگشت شمار، شهرداری به هیچ کدام از بازنشستگان بدهی ندارد.

شهردار مهاباد با اشاره به وضعیت خیابان‌های شهر و گلایه‌های شهروندان نیز اظهار کرد: در پنج ماه گذشته دو هزار و ۸۰۰ تن آسفالت با متراژ ۱۸ هزار مترمربع در سطح شهر در قالب آسفالت معابر، ترمیم معابر و لکه‌گیری انجام گرفته است و تا حصول نتیجه مطلوب و رفع کامل مشکلات معابر سطح شهر این رویه تداوم خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت نامطلوب سایت پسماند سیدآباد نیز اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری، مجوز خرید دستگاه "سیمی‌تریلر" اخذ شده که استفاده از این دستگاه باعث کامپکت کردن زباله و کاهش بسیار زیاد شیرابه زباله شهری می‌شود و از حجم آلودگی و بوی نامطبوع آن تا میزان بسیار زیادی می‌کاهد.

قادری با اشاره به برنامه‌های کلان شهرداری در خصوص طرح تفضیلی جدید شهری تاکید کرد: مساحت فعلی شهر مهاباد در حدود ۲.۵۳ هزار هکتار است که در تلاش هستیم با رایزنی‌های صورت گرفته در طرح تفضیلی آینده این مساحت را به ۶ هزار هکتار افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: با توجه به بالا بودن شاخص رشد جمعیت شهرستان از شاخص‌های استان و کشوری، عدم برنامه‌ریزی صحیح در این مسیر می‌تواند به بروز مشکلاتی در آینده علی‌الخصوص در حوزه مسکن بدل شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 508335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.