حمله گروهی به زوج کوهنورد یزدی در روز روشن

یک زوج کوهنورد یزدی مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا، دست‌های همسرش خونی شده است و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، خود این کوهنوردان معتقد هستند اراذل و اوباش به آنها حمله کرده‌اند، اما سرپرست انجمن کوهنوردان استان می‌گوید: افرادی که به کوهنوردان حمله کرده‌اند، افراد زمین‌خوار و آبخوار بودند که نسبت به تصرف اراضی طبیعی و ملی و همچنین آب چشمه این منطقه کوهستان اقدام کرده‌اند.

من همان آدمی هستم که امروز مورد خشونت قرار گرفته‌ام؛ این‌ها، حرف‌های مردی است که به همراه همسرش روز گذشته در حین کوهنوردی، مورد ضرب و شتم تعدادی از اراذل و اوباش قرار گرفته‌اند و از این موضوع و ناامنی گلایه‌مند هستند.

این خانواده که نخواستند نامی از آن‌ها برده شود، می‌گویند: روز گذشته در حالی که در عرصه طبیعی شیرکوه مشغول کوهنوردی بودیم، مورد حمله تعدادی از اراذل و اوباش قرار گرفتیم، به طوری که با سلاح سرد به من و همسرم حمله و ما را زخمی کردند.

وی اضافه می‌کند: ظاهراً این افراد از سلامت روانی در آن لحظه برخوردار نبودند و با حالتی غیرطبیعی و با استفاده از الفاظ رکیک به ما حمله کردند.

این خانواده که امروز نگران امنیت‌شان هستند، خاطرنشان می‌کنند: موضوع را به پلیس گزارش داده‌ایم و منتظر پیگیر قانونی هستیم، از طرفی نگران دیگر کوهنوردان و طبیعت‌گردانی هستیم که با وجود چنین اتفاقاتی دیگر امنیت ندارند.

«مرتضی جعفری» سرپرست انجمن کوهنوردان استان یزد در این خصوص می‌گوید: افرادی که به کوهنوردان حمله کرده‌اند، افراد زمین‌خوار و آبخوار بودند که نسبت به تصرف اراضی طبیعی و ملی و همچنین آب چشمه منطقه کوهستانی بادامستان فراشاه اقدام کرده‌اند و با وجود اینکه از قبل اطلاع داده‌ایم که بررسی و رسیدگی به این موضوع به خاطر بروکراسی اداری، به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در دستور پیگیری متولیان قضائی و دستگاه‌های امنیتی استان قرار گرفته است، تصریح می‌کند: این اتفاق که قبلاً نیز منجر به آزردگی کوهنوردان دیگری در محدوده پناهگاه حیات وحش شیرکوه شده، علاوه بر بروز این قبیل مشکلات و تهدید حیات‌وحش محدوده، طبیعت منطقه را نیز متأثر خواهد کرد چرا که آب چشمه‌ای که باید صرف درختان و حیات وحش و جذب قنوات پایین دست می‌شده، نیز تحت تصرف قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: این افراد، منطقه را برای خود امن می‌کنند و اجازه نمی‌دهند امنیت برای دیگران برقرار باشد، پس علاوه بر کوهنوردان، گردشگران منطقه نیز در این محدوده امنیت ندارند و ضمانتی برای سلامتشان نیز موجود نیست لذا تسریع پیگیری این مقوله را خواستاریم، هرچند که وضعیت کلی امنیت در مناطق طبیعی شناخته شده در استان قابل قبول است.

جعفری در پایان اظهار می‌کند: چنین مسائلی، محدود هستند و باید برای ثبات امنیت در منطقه نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 508333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.