رِوایَتِ اِصْفَهان بِه ۱۰ زَبانْ

صبح امروز دوشنبه _ ۲۸ تیرماه_ در آئین رونمایی از دستاوردهای اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، از فیلم های بین المللی و ۱۰ زبانه اصفهان، ویدئو شهرهای خواهر خوانده و چهار کتاب تخصصی در حوزه گردشگری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز دوشنبه _ ۲۸ تیرماه_ در آئین رونمایی از دستاوردهای اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، از چهار کتاب با عناوین " بررسی نقش فضاهای شهری در توسعه گردشگری با تاکید بر خلق فضای شهر گردشگر پذیر"، " یک صد و یک نکته در گردشگری اصفهان" نوشته عبدالمهدی رجایی، " عکس مادی های اصفهان (نیاصرم) " و " از سرمه سپاهان (مجموعه اشعار اصفهان) " رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از فیلم‌های بین‌المللی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی، اسپانیولی، کاتالانی، ارمنی، ایتالیایی و مالایی رونمایی شد.

برای آشنایی شهروندان با شهرهای خواهر خوانده نیز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری فیلم‌هایی برای معرفی مشابهت‌های فرهنگی اصفهان و شهرهای خواهر خوانده تهیه شده است که بخش اول آن به شهر فرایبورگ، سن پترزبورگ، فلورانس، هاوانا و بارسلونا اختصاص دارد.

رِوایَتِ اِصْفَهان بِه ۱۰ زَبانْ

دستاوردهای بزرگ "شهروند دیپلمات" برای اصفهان

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: برای بازاریابی شهری و توسعه اصفهان تلاش‌های زیادی انجام شد به طوری که می‌توانیم بگوییم امروز کارهایی انجام شده که چهار سال پیش رویایی بیش نبود.

وی با بیان اینکه کتاب ۱۰۱ نکته در گردشگری اصفهان کتاب ارزشمندی است، افزود: زمانی که از گردشگری صحبت می‌شود، بیشتر زیرساخت‌های قابل مشاهده برای آن در نظر گرفته می‌شود، در حالی که شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان در سالن اجلاس هزینه کرده تا این مکان محور مهمی برای برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، بنابراین از این طریق شهر برای حضور گردشگران از نقاط مختلف جهان آماده شده است.

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری در دوره پنجم در برابر مخالفت‌ها ایستادگی کرد تا چهارباغ محوری برای آمد و شد مردم شود، هدف از این کار توسعه گردشگری بوده تا هر کسی به ایران می‌آید برای بازدید به اصفهان آمده و از محور گردشگری چهارباغ دیدن کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف سرای خیار، موزه فرش شدن حمام شاهزاده‌ها و بازسازی خانه‌های تاریخی با نگاه توسعه گردشگری انجام شده است، افزود: محور نخست حرکت شهرداری در دوره پنجم گردشگری بوده است، اگر کرونا نبود و رفت و آمدهای جهانی رونق می‌یافت، امروز اصفهان می‌توانست در اقتصاد گردشگری حرف اول را بزند.

وی ادامه داد: گاهی کارهای بزرگی انجام می‌شود که اثربخشی کمی دارد، اما گاهی کارهای کوچک با اثر بخشی زیادی محقق می‌شود، آثار و تولیداتی که امروز از آن رونمایی می‌شود اثر بخشی زیادی دارد، زیرا این تولیدات، نرم افزار زیرساخت‌هایی است که برای آن هزینه بسیاری شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر تولیدات رسانه‌ای نباشد، گردشگری مفهوم نخواهد داشت، این آثار وظیفه بازاریابی صنایع دستی، هویت تاریخی، میراث، فرهنگ و تاریخ بشریت اصفهان را بر عهده دارد.

نوروزی افزود: افرادی که این قبیل اقدامات را بیهوده می‌دانند، از دیپلماسی شهری و روابط بین‌الملل فهم دقیق نداشته و نمی‌دانند در دنیای کنونی نمی‌توان بدون ارتباطات فعالیت کرده و خود را محصور به جزیره کوچک کرد، طرح شهروند دیپلمات نیز در راستای توسعه دیپلماسی شهری محقق شد که دستاوردهای بزرگی برای اصفهان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: شاید ۱۸ ماه است ارتباط فیزیکی اصفهان با دنیا قطع شده، اما در همین شرایط با توسعه روابط و گفت و گوها از طریق فضای مجازی و مکاتبات به موقع و حضور در صحنه در مواقع لازم کاری انجام دادیم که امروز در فرایبورگ و چین به فکر اصفهان باشند.

شهردار اصفهان گفت: امروز در شهرهای خواهرخوانده اصفهان نمایشگاه‌هایی برای معرفی اصفهان برپا می‌شود بدون آنکه مسئولان شهری در آن حضور داشته باشند، این کار به اندازه دموکراسی شهری ارزشمند است و بخش خصوصی باید با قدرت در آن نقش آفرینی کند.

نوروزی تصریح کرد: مدیریت شهری باید از بخش خصوصی حمایت و زمینه را مساعد کند تا روزی شاهد باشیم که محور اقتصاد شهر اصفهان بر چرخ گردشگری بچرخد.

رِوایَتِ اِصْفَهان بِه ۱۰ زَبانْ

فعالیت‌های بین‌الملل شهرداری اصفهان بی اساس و فانتزی نیست

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: شاید تصور شود اقداماتی نظیر شهروند دیپلمات و افزایش ارتباط با خواهرخوانده‌ها فعالیت‌هایی بی اساس و فانتزی است، اما باید گفت که این قبیل اقدامات ارتباط اصفهان را با دنیا محکم می‌کند و منجر به بیشتر شناخته شدن اصفهان در جهان می‌شود.

وی افزود: اکنون در اصفهان حیات جاری است و پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با سرعت دنبال می‌شود، بنابراین نباید مدیران شهرداری برای انجام فعالیت‌هایی همچون افزایش ارتباط با خواهر خوانده‌ها مورد نقد قرار بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: هنوز نتوانستیم به طور شایسته، اصفهان را به دنیا معرفی کنیم، بنابراین رسالت مدیران شهری این است که این کلانشهر را بیشتر به دنیا معرفی کنند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: برای معرفی اصفهان به دنیا تلاش‌های زیادی شده و آثار تاریخی و جلوه‌های طبیعی معرفی شده است، اما به مردم شناسی اصفهان کمتر پرداخته شده که لازم است به این موضوع نیز توجه شود

اقدامات مدیریت شهری برای بازاریابی شهری اصفهان

ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: بازاریابی مجموعه فرایندی برای پیوند کسب و کار به مشتری است؛ در راستای توسعه گردشگری و معرفی صنایع دستی به عنوان محصولی برای توسعه اقتصاد شهری اصفهان نیز شهر به بازاریابی نیاز دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس برای توسعه بازاریابی شهر اصفهان اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی تاکنون اقدامات ویژه‌ای انجام داده است، زیرا معتقد هستیم برای خدماتی که در حوزه گردشگری و محصولی که در حوزه صنایع دستی به فروش می‌رسد، باید بازاریابی انجام شود، شهرداری اصفهان نیز با بازاریابی شهری می‌تواند زیرساخت لازم را برای این کسب‌و کارها ایجاد کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بعد نرم افزاری نیز به بازاریابی شهری پرداختیم، اضافه کرد: توسعه ارتباطات با خواهر خوانده‌ها، افزایش تعداد خواهر خوانده‌ها، انتشار فیلم معرفی خواهر خوانده‌ها، انتشار کتاب قلب ایران به زبان انگلیسی و انتشار ۱۰ فیلم معرفی اصفهان به ۱۰ زبان اصلی دنیا از جمله اقداماتی است که برای بازاریابی شهر اصفهان انجام شده است.

حجتی با اشاره به اجرای طرح شهروند دیپلمات در راستای توسعه دیپلماسی شهری گفت: طرح "شهروند دیپلمات" به عنوان چتر حمایتی در شهر اصفهان فعال و در این راستا پروژه‌های ارزشمندی با شهروند دیپلمات پیش برده شد، همچنین هفته گذشته نمایشگاهی در پورتو برپا کردیم و عکس و صنایع دستی اصفهان را به نمایش گذاشتیم.

وی اظهار کرد: در شهریورماه در شهر سنت پترزبورگ دو نمایشگاه با موضوع "اصفهان، مهد هنر معماری" و "اصفهان و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان" برگزار می‌شود که به زودی فراخوان شرکت در آن نیز در اصفهان داده خواهد شد تا از تصاویر عکاسان اصفهانی در این نمایشگاه استفاده شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: در دل طرح‌هایی که از شهروند دیپلمات خارج شد، اتفاقات ارزشمندی برای پروژه‌های مشارکتی افتاد که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی سامانه زبان آموزی زبان فارسی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در انتهای این هفته میزبان سفیر اصفهان در سنگال و سفیر سنگال در تهران هستیم، قرار است درباره احداث میدانی به نام اصفهان در سنگال صحبت شود که می‌تواند نقش مهمی در بازاریابی گردشگری برای اصفهان داشته باشد.

استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی برای تقویت گردشگری اصفهان

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در سخنانی گفت: طی چهار سال گذشته در شهرداری اصفهان و اداره کل ارتباطات تلاش شد بازاریابی اصفهان در سطح بین‌الملل به خوبی انجام شود.

وی افزود: پیش از این بسیاری از مردم نمی‌دانستند چرا اصفهان با دیگر شهرهای جهان خواهر خوانده است، بنابراین تصمیم گرفته شد فیلم‌های کوتاهی ساخته شود تا دلیل موضوع در آنها بیان شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی در این مدت نمایشگاه‌هایی بدون حضور مسئولان شهری در خارج از کشور و به ویژه شهرهای خواهر خوانده برگزار شد که در بازاریابی برای گردشگری اصفهان مؤثر خواهد بود.

روایت کارگردان از ساخت فیلم‌های پنج دقیقه‌ای

مجید عرفانیان، کارگردان فیلم‌های رونمایی شده در این مراسم نیز اظهار کرد: هفت ساله بودم که برای نخستین بار همراه پدرم به اصفهان سفر کردم و اولین تصاویری که از اصفهان در ذهن من ثبت شده، گشت و گذار در کنار مادی های اصفهان است.

وی افزود: بعدها که شانس سفر کردن به سایر شهرهای جهان را پیدا کردم، تصمیم گرفتم از شهرهای جهان از جمله اصفهان فیلم سازی کنم.

این کارگردان ادامه داد: دو سال پیش از این فیلمی از شهر اصفهان ساختم و به ادامه سفرهای شخصی پرداختم، تا زمانی که با شیوع ویروس کرونا این سفرها نیز متوقف شد.

وی گفت: فیلم‌هایی که به ۱۰ زبان ساخته شده هر کدام حدود پنج دقیقه است که کاملاً متناسب با فرهنگ آن کشور ساخته شده است، به طوری که مردم هر یک از این شهرها با تماشای فیلمی که به زبان آنها ساخته شده کاملاً درک می‌کنند اصفهان چه شهری است.

عرفانیان تصریح کرد: در فیلم خواهر خوانده‌ها نیز همه شباهت‌های ظاهری، فرهنگی و حتی غذاهایی که در این شهرها شباهتی با غذاهای اصفهان دارد معرفی شده و در مجموع حدود هفت ماه برای ساخت این فصل‌ها زمان گذاشته و فیلمبرداری در سه فصل مختلف انجام شده است.

کد خبر 508314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.